Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója elárulta, az olasz gumigyártó akkora költségvetésből gazdálkodik a Forma-1-ben, mint egy átlagos csapat.
Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója elárulta, az olasz gumigyártó akkora költségvetésből gazdálkodik a Forma-1-ben, mint egy átlagos csapat.
Egyelőre nem tudni, hogy a Pirelli 2017-től kezdődően is elláthatja-e abroncsokkal a száguldó cirkusz mezőnyét, Hembery mindenesetre kijelentette, nehéz döntést kellett meghozniuk, amikor beadták pályázatukat, a Forma-1 ugyanis rendkívül komoly költségekkel jár.
„Nagy döntés volt, rettentő drága” – mondta a szakember.
„Azt is észben kell tartani, hogy nemcsak technikai beszállítóként, de szponzorként is jelen vagyunk, és sokkal nagyobb költségeink vannak, mint egy átlagos támogatónak.”
„Sokkal jobb lenne számunkra, ha csak hirdetnénk a pálya szélén is hétvégente kibontanánk egy üveg pezsgőt. Az valószínűleg a jelenlegi költségeink egyharmadába kerülne csak.”
„Az a baj, hogy sokan nem értik, milyen költségeink is vannak jelenleg. A kereskedelmi jogok birtokosától mi semmit sem kapunk, szóval a nettó költségeink sokkal nagyobbak, mint mindenki másé, kivéve a motorgyártókat. A mi büdzsénkből könnyedén el lehetne irányítani egy F1-es csapatot.”
Mivel a Pirelli költségei állítólag 110 millió dollárra becsülhetőek, kérdés, mennyire éri meg az olasz gumigyártónak az F1-ben maradni.
„Eddig megérte, de szükséges, hogy elismerjék a szerepköröd” – mondta Hembery.
„Ha úgy érzed, hogy nem becsülnek meg eléggé azért, amit invesztálsz a sportba, az sok mindent megkérdőjelez. Mindig is mondtam, hogy mindenáron nem maradunk a sportban, üzletileg is működnie kell a dolognak.”