A Pirelli és a Michelin nyílt csatában kíván harcba szállni a Forma-1 egyedüli beszállítói pozíciójáért, ám az olasz gyártó jelezte, hogy nem szeretné ráerőltetni saját szabályait a sportra.
A Pirelli és a Michelin nyílt csatában kíván harcba szállni a Forma-1 egyedüli beszállítói pozíciójáért, ám az olasz gyártó jelezte, hogy nem szeretné ráerőltetni saját szabályait a sportra.
A Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hembery a riportereknek elmondta Ausztráiában, hogy csak két beszállító pályázott a hároméves szerződésre, mely 2017-től lépne érvénybe és biztosítja a nyertesnek az egyedüli gumiszállítói pozíciót a Forma-1-ben.
A Michelin azt szeretné, ha a 13-om colos abroncsokról 18 colosra váltana a Forma-1, ami logikus is lenne számára, hiszen ilyen gumikkal látja már most el a Formula E mezőnyét.
A Pirelli javaslata viszont sokkal rugalmasabb, az olasz beszállító jelezte, hogy követni fogja az FIA szabályait és olyan gumikat készít illetve szállít, amit a szövetség megkövetel.
„A mi javaslatunk a szabályok követése” – mondta. „
„Az hogy nézne ki, ha jönne egy új motorgyártó és javasolna egy ötliteres V8-as motort, aztán meglepődne, mikor a sportág kijelenti, 1.6 literes turbómotorokat akar.”
„Mi követjük a szabályokat, azokra reagálunk, és azt tesszük, amit a sportág kíván.”
„20 colos kerekeket akarnak? Akkor 20 colos kerekeket fogunk szállítani. Olyan gumikat akarnak, amik a teljes versenytávot kibírják? Azt fogjuk szállítani. Csak mondják meg, mit akarnak, és mi kiszolgáljuk az igényeket.”
„Nem a mi posztunk a szabályok alkotása. Természetesen lehetnek javaslataink, de nem mi vagyunk a döntéshozók.”
A Pirelli 2011-ben vette át a beszállítói posztot a Bridgestone-tól a Forma-1-ben, míg a Michelin 2006 végén szállt ki, miután öt éven át csatázott keményen a Bridgestone-nal.