A Pirelli hétfőn döntést hoz arról, hogy beveti-e új abroncsait a következő futamnak helyet adó Brit Nagydíjtól, miközben folyamatosan azon dolgozik, hogy egy új ragasztóval megoldást találjon a delaminációs problémákra.
A Pirelli hétfőn döntést hoz arról, hogy beveti-e új abroncsait a következő futamnak helyet adó Brit Nagydíjtól, miközben folyamatosan azon dolgozik, hogy egy új ragasztóval megoldást találjon a delaminációs problémákra.
Az olasz beszállítót sok vád érte az elmúlt hónapokban, hiszen nem egyszer lehetett olyan gumikat látni, melyeknek felületéről teljesen levált a gumiburkolat.
A Pirelli jelezte, hogy készen áll visszatérni korábbi konstrukciójához, amit a tavalyi évben is használt, ezért is biztosított lehetőséget a csapatok számára a Kanadai Nagydíj pénteki szabadedzésein, hogy kipróbálja az új konstrukciót.
Igen ám, de egyes csapatok nem szeretnének visszatérni a tavaly használt szerkezethez, így a Pirelli alternatív megoldásokon dolgozik, köztük egy új ragasztón, ami állítólag megoldást jelenthet az említett problémákra.
„Sok megkeresés érkezett hozzánk, de úgy tűnik, hogy a teljes mezőny jóváhagyását nem hiszem, hogy megkaphatjuk a váltáshoz” – mondta Paul Hembery, a Pirelli motorsport igazgatója.
„Azonban vannak más ötleteink is, amikkel a szerkezetet meg tudjuk tartani. Az elmúlt időben házon belül számos dolgot kipróbáltunk, és szimulálni tudtuk a delaminációs problémákat, amikkel gond volt az elmúlt hónapokban.”
„A folyamat módosításán dolgoztunk, a ragasztón, hogy a komponensek tapadása jobb legyen. Amint kielemezzük a pénteki teszten gyűjtött adatokat, leülünk a csapatokkal és hétfőn döntést hozunk.”
A ragasztási folyamat nem érinti a gumispecifikációt, így a Pirelli azt a csapatok jóváhagyása nélkül be tudja vezetni, ha annak szükségét látja.