A Pirelli vezetése azt szeretné, ha a jövő évben visszatérő szezonközi tesztprogramra egy konkrét versenyt követően, a helyszínen kerülne sor, ugyanis az sokkal használhatóbb adatokat biztosítana mind a csapatoknak, mind a gumigyártónak.
A Pirelli vezetése azt szeretné, ha a jövő évben visszatérő szezonközi tesztprogramra egy konkrét versenyt követően, a helyszínen kerülne sor, ugyanis az sokkal használhatóbb adatokat biztosítana mind a csapatoknak, mind a gumigyártónak.
Ahogy arról a hétvégén már beszámoltunk, a csapatok a hétvégi Német Nagydíjon ismét leültek tárgyalni a szezonközi tesztek újbóli bevezetéséről, és a hírek szerint már nagyon közel járnak a megegyezéshez.
A jelenlegi terv az, hogy egy háromnapos tesztprogramot engedélyeznek a szezon közben, nagy valószínűséggel az első európai verseny előtt vagy után, de a teszthelyszínt egyelőre még nem véglegesítették, egyesek szerint az olaszországi Mugello a legesélyesebb.
A Pirelli azonban azt szeretné, ha egy versenyhelyszínen lenne a teszt, méghozzá közvetlenül az adott futam után, ami tovább csökkenthetné a költségeket, hiszen helyben lenne mindenki, ráadásul hasznosabb adatokkal is szolgálna mindenki számára.
„Bajnoki körülmények között szeretnénk szezonközi tesztelést, leginkább egy olyan pályán, ahol versenyt is rendeznek” – mondta Paul Hembery, a Pirelli Motorsport igazgatója az Autosportnak.
„Ideális lenne számunkra, ha ott tudnánk maradni, ahogy azt a tavalyi évben is tettük a fiatal versenyzői teszt esetében Abu Dhabiban, ugyanis ebben az esetben meglennének a versenyadatok, illetve azok az adatok, amiket bármilyen módosítással szerzel.”
„A mi szemszögünkből nézve az lenne az ideális, ha egy adott verseny után a helyszínen maradhatnánk tesztelni, az pedig teljesen mindegy, hogy melyik pályán.”