A német gyártó hónapokon át aktívan érdeklődött a királykategóriás szereplés iránt, miután vonzónak találta a Forma-1 új, 2026-ban életbe lépő motorszabályait. A Porsche komoly egyeztetéseket folytatott a Red Bull Racinggel, és sokáig úgy tűnt, meg is állapodnak az osztrák csapattal, az utolsó pillanatban azonban az üzlet dugába dőlt.
A Porsche ekkor jelezte, nem mondtak még le arról, hogy testvérmárkájukhoz, a Sauberrel szövetségre lépő Audihoz hasonlóan csatlakozzanak az F1-es mezőnyhöz, és arról lehetett hallani, hogy több másik istállóval is egyeztetéseket folytatnak.
A Porsche állítólag a McLarennel is tárgyalt, ám a wokingiakkal sem tudott megállapodni – ennek pedig a hírek szerint a legfőbb oka az volt, hogy nem pusztán motort akart építeni, hanem konkrétan részesedést kívánt vásárolni a vele szövetségre lépő F1-es istállóból, ebben azonban nem voltak partnerek a jelöltek.
A The Race című lap most úgy értesült, a Porsche most inkább meglévő motorsport-programjára fókuszál, így a Forma-E-ben és a Le Mans-i 24 óráson való szereplésére. A német gyártó ettől függetlenül továbbra is érdeklődik az F1 iránt, ám középtávon nem lesz szereplője a királykategóriának, az tehát kizárható, hogy 2026-ban, az új motorszabályok bevezetésekor ott lesz a száguldó cirkuszban.
A Porsche utoljára 1991-ben volt érintett a Forma-1-ben, ám akkor csúfosan leszerepelt a Footwork nevű csapattal való partnerség során.