A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner továbbra is azon dolgozik, hogy a jövő évben lehetővé váljon a motorok teljesítményének kiegyenlítése, miután csapata minden bizonnyal hosszabbítani fog a Renault-val.
A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner továbbra is azon dolgozik, hogy a jövő évben lehetővé váljon a motorok teljesítményének kiegyenlítése, miután csapata minden bizonnyal hosszabbítani fog a Renault-val.
Az energiaital-gyárosok soha nem titkolták, hogy véleményük szerint erőforrásuk terén lemaradásban vannak ellenfeleikkel szemben, még akkor is, ha a Renault V8-as motor kiválóan kezelhető, jó a fogyasztása, és nem utolsósorban könnyű.
A tavalyi szezon végén voltak törekvések arra, hogy a korábbi évekhez hasonlóan ismét egyenlítsék ki a motorokat, ám mivel a szövetség csak úgy ment volna ebbe bele, ha a leggyengébb erőforrás lett volna a mérce, a csapatok elvetették az ötletet.
Horner már akkor sem örült ennek, és most is aggodalmát fejezte ki az ügyben, ugyanis meg van győződve arról, hogy a motor teljesítménye egyre meghatározóbb lesz, hiszen csapata kezdi elveszíteni aerodinamikai előnyét ellenfeleivel szemben.
„Úgy vélem, ha az alaptanulmányokat tekintjük, kiderül, hogy körülbelül három százalékkal gyengébb a motorunk, mint a többieké, ami olyan 30-35 lóerőt jelenthet. Ez pedig körönként négy tizedmásodperc is lehet” – mondta a szakember.
„Azonban egészen addig, amíg ugyanolyan körülmények között fel nem tesszük a különböző motorokat egy próbapadra, nem tudunk pontos összehasonlítást végezni, és nem tudunk biztosat mondani.”
„Sokszor lehet hallani Ross Brawnt (Mercedes GP csapatfőnök) a súlyelosztásról, a tömegközéppontról, és a hűtés-hatékonyságról beszélni. És való igaz, hogy minél nagyobb a teljesítménye a motornak, az annál nagyobb hőt generál, ami hatékonyabb hűtést igényel.”
„Azonban egészében kell nézni a dolgokat. A legfontosabb dolog, hogy idővel egyre inkább közelebb kerülnek egymáshoz a karosszériák, ami azt is jelenti, hogy egyre nagyobb súllyal esik majd a latba a motor teljesítménye.”
„A szabályzatban pedig nincsen semmi az egyenlő motorteljesítményről, és ez a probléma. A télen sokat beszéltünk erről, és voltak is ötletek arra vonatkozóan, hogy miként lehetne összehasonlítani, majd kiegyenlíteni a motorokat, de ezek a megbeszélések elültek.”
„Én viszont azon vagyok, hogy kezdjük újra a tárgyalásokat, mert tennünk kell valamit ez ügyben.”
Bár valóban gyengébb a puszta teljesítményt tekintve, egyesek szerint a Renault motorja más területeken előnyben van riválisaival szemben, amit Horner sem titkolt, de ennek ellenére szükségesnek tartja a fent felvázolt intézkedéseket.
„A Renault motor egy igen takaros kis motor, egy kiváló erőforrás, mint a Ferrari” – folytatta. „Azonban úgy gondolom, hogy a lóerő a lényeg, az a legfontosabb tényező.”
„A fogyasztásunk kiváló, azonban ez nagyban annak tudható be, hogy gyengébb a motorunk, így kevesebb üzemanyagot is éget el.”
“Ha egy erősebb motorod van, akkor természetesen óvatosabbnak kell lenned, de ott van a lehetőség, ha arra szükséged van, és ez a lényeg.”
Honer azt is megerősítette, hogy csapata készen áll hosszabbítani a Renault-val, hiszen nincs is nagyon más választása, ugyanis a Mercedes – mellyel a tavalyi évben tárgyalásban álltak – kerek perec kijelentette, hogy nem növeli partnerei számát 2011-ben.
„Ami a beszállítást illeti, elégedettek vagyunk a Renault-val. Ugyanúgy kezelnek minket, mint a gyári csapatot, és kiváló partnereink” – mondta. „Sajnos azonban a fejlesztések befagyasztása miatt a teljesítmény is befagyasztásra került.”
„A Mercedes világosan kijelentette, hogy nem fog újabb csapatot ellátni egységeivel a jövő évben, így csakis az FIA-ra, a csapatokra, és a gyártókra támaszkodhatunk, hogy egy egészséges helyzetet idézhessünk elő.”
„Az ugyanis nem egy egészséges helyzet, mikor van egy motor, amely jelentősen a többiek előtt áll” – tette hozzá a szakember.