A Red Bull a Renault távozásától tart - F1VILÁG.HU

A Red Bull a Renault távozásától tart

HIRDETÉS
HIRDETÉS

A Red Bull Forma-1-es csapatát irányító Christian Horner attól tart, motorpartnerük, a Renault a következő idény végén hátat fordít a királykategóriának, amennyiben nem változnak a motorokra vonatkozó szabályok.


A Red Bull Forma-1-es csapatát irányító Christian Horner attól tart, motorpartnerük, a Renault a következő idény végén hátat fordít a királykategóriának, amennyiben nem változnak a motorokra vonatkozó szabályok.

Azt követően, hogy az elmúlt év során a csapatok találtak egy kiskaput a motorfejlesztésekre vonatkozó szabályokban, az idei idény során lehetőség van arra, hogy a gyártók folyamatosan javítsanak V6-os erőforrásaikon.

2016-ra azonban a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pontosított a regulákon, ennek értelmében pedig február 28. után már nem lesz lehetőség a motorfejlesztésekre.

Miután a Mercedes jelenleg dominál, a Ferrari, a Renault és a Honda mindent megtesz azért, hogy mihamarabb felzárkózzon.

Közülük jelenleg a Renault és a Honda van a legnehezebb helyzetben, hiszen e két gyártó úgy a teljesítményt, mint a megbízhatóságot tekintve küszködik.

Christian Horner szerint pedig emiatt a Renault akár hátat is fordíthat a Forma-1-nek, ha a szabályok nem változnak.

Amikor az AUTOSPORT című angol szaklap munkatársa arról faggatta a Red Bull csapatfőnökét, véleménye szerint a Mercedesnek kellene-e engednie, az így felelt: „Nyilvánvalóan nem kell, de az a helyzet, hogy ez egy igencsak bizonytalan pont a Renault F1-es jövője szempontjából.”

„Ha valóban befejeződnek a fejlesztések februárban, akkor lényegében el is köszönhetünk tőlük.”

„A Mercedesnek egy kicsit felnőttesebben kellene gondolkodnia a kérdésben, mint ahogy az FIA-nak is – figyelembe kellene venniük, mi szolgálja a Forma-1 érdekeit. Ha a Forma-1 megengedheti magának, hogy elveszítsen egy motorgyártót, akkor nyugodtan ragaszkodjanak a február 28-i időponthoz.”

Hirdetés

Miután 2020-ig évről-évre csökken majd a felhasználható fejlesztési zsetonok száma, Horner szerit a jövő februári határidő még fájdalmasabb lehet.

„A Renault szempontjából ez a lehető legrosszabb dolog, hiszen lényegében örökre befagyasztják a motorokat. Mivel ezek a szabályok még meglehetősen éretlenek, jobb volna, ha – akárcsak idén – szezon közben is lehetne fejleszteni.”

Horner szerint a Kanadai Nagydíjon szembetűnő volt a Mercedes fölénye – a legjobb tíz között ugyanis hét Mercedes-motoros autó zárt.

„A Force India és a Lotus autóihoz talán Melbourne óta nem nyúltak, egyszerűen csak egy másik pálya volt. A motorok közti különbség jóval szembetűnőbb volt itt, és sajnos a következő, ausztriai versenyen is így lesz – az a pálya ugyanis talán a leginkább motorigényes helyszín a naptárban.”

„Még ha jó is a kaszni és a versenyző, az sem kompenzálja a motorerőt.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!