A 2021-re tervezett jelentős technikai szabályváltozásokat egy évvel elhalasztották, a koronavírus-járvány miatt pedig szigorú korlátozásokat vezettek be a fejlesztéseket illetően a télre, ez azonban nem jelenti azt, hogy a csapatok nem tudnak javítani idei versenyautóikon.
A kasztnin ugyan jelentős módosításokat nem lehet majd végrehajtani, ám az aerodinamikai fejlesztések engedélyezettek lesznek, sőt, a csapatok két fejlesztési „zsetont” felhasználhatnak arra, hogy javítsanak autóik bizony területein.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a hétvégén, Abu Dhabiban úgy nyilatkozott, bár sok mindent átmentenek majd 2021-re, azért lesznek alapvető változások is az autón.
„Én azt mondanám, hogy az RB16B… 60 százaléka lesz az RB16-osnak. Mint minden autó esetében, most is nagyon sok komponenst átviszünk a következő évre. Egy tisztességes autó alapjaira építhetünk. Azt gondolom, tudjuk, hol vannak a gyengeségeink az ellenfelekhez képest, szóval ezekre fókuszálunk a fejlesztésekkel a télen” – magyarázta a szakember.
„A Mercedesnek egy rendkívül erős csomagja lesz jövőre, efelől nincs kétség. Nekünk pedig fel kell használnunk minden információt, eszközt és adatot, amink van, hogy a lehető legjobb munkát végezzük.”
Bár a Red Bull idei autójával voltak aerodinamikai anomáliák az idény elején, Horner szerint ezeket sikerült orvosolni.
„A kasztni nagy része ugyanaz maradt, a felfüggesztés elemei nyilván nem változtak, és a váltót is átmentjük. Gyakorlatilag a külső ruházat lesz az, ami más lesz, ez nyilván az aerodinamikai felület.”
„És természetesen jövőre jön a költségvetési plafon is, szóval a fejlesztési képesség sokkal fókuszáltabb lesz. Új kihívás vár ránk, egy másmilyen kihívás, de szerintem jó alapokkal rendelkezünk.”
„Azt gondolom, látható, hogy az autónk alapvetően egyre közelebb és közelebb került a Mercedeséhez – főleg az elmúlt pár hónapban. Ez pedig igazán biztató.”