A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner pontot tett a találgatások végére, és Sebastian Vettel fölényes győzelme után elárulta, hogy csapata pénteken kiszerelte autójából a kinetikus energia-visszanyerő rendszert, és azt sem az időmérőn, sem a versenyen nem használta.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner pontot tett a találgatások végére, és Sebastian Vettel fölényes győzelme után elárulta, hogy csapata pénteken kiszerelte autójából a kinetikus energia-visszanyerő rendszert, és azt sem az időmérőn, sem a versenyen nem használta.
A szombati időmérő után mindenki azt találgatta, hogy vajon miben rejlik az energiaital-gyárosok fölénye, és miután a televíziós grafikonon jól látható volt, hogy egyik versenyzője sem használta a KERS-t, felmerült, hogy a csapat trükközik az eszközzel.
Egyesek arról beszéltek, hogy a Red Bull egy egyszerűbb megoldással operál, azaz egy olyan hibrid rendszert alkalmaz, amely nem újratölthető, és az csak a rajtnál lesz aktiválható – miután a garázsban feltöltik.
Ennek előnye az lenne – a feltételezés szerint –, hogy el lehetne hagyni bizonyos elemeket, és ezzel drasztikusan csökkenne az eszköz súlya, így jobban lehetne játszani a ballasztokkal.
A vasárnapi versenyen is látható volt, hogy sem Vettel, sem csapattársa Mark Webber nem használta a KERS-t, ami további teóriákat szült, ám Horner a futam után a BBC-nek elmondta, hogy megbízhatósági problémák miatt már a pénteki edzések után kiszerelték a rendszert az autójukból.
„Nem volt KERS rendszerünk a hétvége javarészében” – mondta a csapatfőnök. „Nem akartuk ezt elmondani, de a rajtot elnézve… nem is igazán volt szükségünk rá.”
„Egy kicsit idegesek voltunk, ezért sem akartuk kiteregetni a dolgot a verseny előtt. Pénteken használtuk, de nem voltunk elégedettek a megbízhatóságával, és nem akartunk extra kockázatot vállalni, szóval mindkét autóból kiszereltük.”
„Természetesen nem vetettük el a rendszer használatát, hiszen egy nagyon érdekes technológia, és Adrian (Newey – főtervező), lévén, hogy ő Adrian, nem köt olyan kompromisszumot, hogy az autót a rendszer köré építi, így be kellett azt illeszteni az aerodinamikai csomagba, ez pedig elég nagy kihívás volt.”
Mindez nagyon érdekes, hiszen a Red Bull versenyzői fantasztikusan rajtoltak, pozícióik egy pillanatig sem voltak veszélyben, sőt Webber még az előle induló Lewis Hamiltont is támadni tudta a célegyenes végén, pedig 2009-ben láthattuk, hogy mennyit jelent a KERS használata a rajtnál.