A Red Bull elismerte, létezik trükkös eszközük, de a szabályszegést tagadja - F1VILÁG.HU

A Red Bull elismerte, létezik trükkös eszközük, de a szabályszegést tagadja

HIRDETÉS
A Red Bull Forma-1-es csapata elismerte, hogy létezik egy eszköz, amely a versenyautó elülső „előkéjének” (T-tray) magasságállítására szolgál, de hangsúlyozta, hogy az nem használható az RB20-as versenygép összeszerelt állapotában. Arról, hogy az istálló ilyen megoldást használ, az Amerikai Nagydíj előtt kezdtek el terjedni spekulációk, miután a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) bejelentette, hogy szigorúbb szabályozást vezet be ezen a területen.
Italian Grand Prix 2024 Red Bull garage

Az FIA a nagydíjhétvégét megelőzően közölte, hogy a csapatok aggályokat fogalmaztak meg egy rivális csapat állítólagos szabályszegésével kapcsolatban, miszerint az a parc fermé szabályai ellenére módosította a futómű magasságát az időmérők és a versenyek között. Ennek megakadályozása érdekében új eljárásokat vezettek be az austini hétvégére. Egy lehetséges megoldás az lenne, hogy plombákkal látnák el az ilyen eszközöket, hogy ne lehessen azokat módosítani.

Az austini verseny előtt aztán egyértelművé vált, hogy a figyelem középpontjában a Red Bull csapata áll: források szerint a csapatok a Szingapúri Nagydíjon értesültek arról a spekulációról, miszerint a Milton Keynes-i központú csapat talált egy módot arra, hogy egy, a pilótafülkéből elérhető alkatrész beállításainak módosításával szabályozza a az elülső „előke” magasságát.

Ez az információ abból származik, hogy a Red Bull az FIA szabályai szerint nyilvánossá tette az alkatrész tervezési részleteit a szövetség szerverein. A jelentések szerint az eszköz több beállítási lehetőséggel rendelkezik, amelyeket a szerelők módosíthatnak, hogy befolyásolják az autó magasságát. Ez a művelet a szabadedzések során megengedett lenne, így az alkatrész önmagában nem sérti a szabályokat, de ha a parc fermé alatt történne bármilyen változtatás – amely az időmérőtől a versenyig tart – az szabályellenes lenne.

Úgy tudni, hogy a szingapúri versenyhétvégén tárgyalások folytak a csapatok és az FIA között, ahol az érintett istállók aggodalmaikat fejezték ki. Az FIA állítólag még a szingapúri verseny előtt megbeszélést folytatott a Red Bull csapatával, hogy megbizonyosodjon arról, nem történik szabálysértés. A szövetség a hét elején kijelentette, hogy nincs bizonyíték arra, hogy a Red Bull a parc fermé alatt ténylegesen módosította volna az eszköz beállításait.

Az FIA ugyanakkor szigorítani fogja az ellenőrzést ezen a területen, hogy biztosítsa, senki sem szegi meg a regulákat. A Red Bull tagadja a szabályszegést, és ragaszkodik ahhoz, hogy az eszköz, nem módosítható, miután az autót összeszerelték.

Egy magas rangú csapattag úgy nyilatkozott: „Igen, létezik, de miután az autó teljesen össze van szerelve és futásra kész, már nem hozzáférhető. Az FIA-val folytatott számos levelezés során ez a rész is felmerült, és megállapodtunk egy jövőbeni tervben.”

Nyitókép: Tóth Zsombor

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!