A Red Bull két évvel ezelőtt a hivatalos definíció szerint „kis mértékben” túlköltekezett, emiatt pedig 7 millió dolláros pénzbüntetést kapott, valamint egy 12 hónapon át tartó periódus során 10 százalékkal kevesebb időt tölthet el CFD-technológiás, illetve szélcsatornás fejlesztésekkel.
Mivel a csapat 2022-ben megnyerte a bajnokságot, a Forma-1 szabályai szerint eleve kevesebb ideje volt a fejlesztésekre az ellenfelekhez képest, és mivel jelenleg is élen áll a konstruktőri versenyben, e tekintetben nem változott a helyzete a június végi annulálás során sem: számszerűsítve mindez azt jelenti, hogy az alapesetben rendelkezésre álló fejlesztési idő 63 százalékát használhatják csak az osztrákok, szemben a Mercedes 75 és az Aston Martin 80 százalékával. Mivel a jelenleg remek formát mutató McLaren az év első felében nemigen remekelt, ők 95 százalékban használhatják ki a szélcsatornás fejlesztési időt.
Mindez természetesen komoly hátrányt jelent a Red Bull Forma-1-es csapatának, a technikai igazgató ugyanakkor rámutatott, ebből is megpróbálnak előnyt kovácsolni.
„Hogy őszinte legyek, ez a mi helyzetünkben kétségkívül hátrány. Viszont előny is a tekintetben, hogy arra ösztökéljük a csapatot, ne foglalkozzunk haszontalan dolgokkal” – magyarázta Pierre Wache. „A hatékonyságunkat azzal kapcsolatban, hogy mit vizsgálunk meg, felül kell vizsgálni, miközben korábban nem volt olyan nagyon felülvizsgálva.”
„Ez segít bennünket abban is, hogy éhesek legyünk, hiszen a csapatnál – különösen a technikai csapatban – nem értjük az efféle büntetést, mivel remek munkát végeztünk. Személyes támadásnak veszik, szóval még jobb munkát fognak végezni, a motiváció pedig még nagyobb. Azt gondolom, vannak előnyei is a dolognak.”