A Mercedes riválisai készen állnak az asztalra tenni egy radikális motorformula-változtatási javaslatot a 2016-os idényre vonatkozóan, ha a német motorgyártó nem hajlandó engedni, és továbbra is ragaszkodik a jelenlegi motorfejlesztési tilalomhoz, ezzel megőrizve vezető pozícióját.
A Mercedes riválisai készen állnak az asztalra tenni egy radikális motorformula-változtatási javaslatot a 2016-os idényre vonatkozóan, ha a német motorgyártó nem hajlandó engedni, és továbbra is ragaszkodik a jelenlegi motorfejlesztési tilalomhoz, ezzel megőrizve vezető pozícióját.
Miközben egyre inkább fokozódik a feszültség, amiért a Mercedes nem hagyja jóvá a riválisok által javasolt motorfejlesztési tilalom enyhítését a 2015-ös szezonra, a többi beszállító jelezte, hogy a helyzet számukra nem elfogadható hosszú távon.
A Stratégiai Csoport és a Forma-1 Bizottság jövő heti ülése előtt a Red Bull és a Ferrari jelezte, hogy készen állnak egy komolyabb módosításról szóló javaslatot az asztalra tenni, amely merőben más motorformula bevezetését célozza meg 2016-tól, ha továbbra is korlátozva lesznek abban, hogy milyen elemeken változtathatnak jövőre.
A Red Bull vezére, Christian Horner azt is elmondta, hogy az F1-nek át kellene térnie az ikerturbós motorokra, illetve a standard energia-visszanyerő rendszerek használatára a jelenlegi V6-os motorok megtartása mellett.
„Talán még tovább kellene menni, egy új motor irányába” – mondta a szakember. „Talán továbbra is V6-os lehetne, de egy jóval egyszerűbb V6-os, hogy még inkább kontrol alatt lehessen tartani a költségeket – a fejlesztését, a beszállítását más alakulatoknak.”
„Azt gondolom, hogy ez egy olyasvalami, amiről komolyan kell beszélnünk a következő Stratégiai Csoport megbeszélésen.”
A Ferrari csapatfőnöke, Marco Mattiacci egyetért Hornerrel abban, hogy egy jóval radikálisabb szabályrendszerre van szükség a motorokat illetően a 2016-os szezontól.
„Egyértelmű, hogy valami más felé kell mennünk 2016-ban” – mondta. „Ami a motorokra vonatkozó szabályokat illeti 2015-re, azok tiszták, és jelen pillanatban ezt el kell fogadnunk, azonban ezt nem fogadhatjuk el 2016-ra.”
A Mercedes-Benz motorsport igazgatója, Toto Wolff tisztában van azzal, hogy a rivális csapatok mindent el fognak követni annak érdekében, hogy valami radikális változást idézzenek elő 2016-ra, hiszen ehhez a többség akarata is elegendő.
A szakember azonban figyelmeztet, hogy egy ilyen húzással drámaian emelkedhetnek a költségek, ami pedig borzalmas hatással lehet a sportra.
„Mindannyian a költségekről beszélünk, és ha enyhítünk a szabályokon oly módon, ahogy azt sokan gondolják, akkor az azt jelenti, hogy nem foglalkozunk a költségekkel” – magyarázta.
„Ezzel pedig elkezdenénk ásni a Forma-1 sírját.”
„Rengeteg pénzt költöttünk a motorfejlesztésre… de azt gondolom, hogy óvatosnak kell lennünk, és egy olyan megoldással kell előrukkolnunk, amivel a kiscsapatok túlélhetik, miközben a nagyobb alakulatok megmutathatják, hogy mire is képesek.”
„Mindent visszafordítani, megváltoztatni a formátumot, megváltoztatni a motorokat, mind-mind emelnék a költségeket. Ez éppen az ellenkezője lenne annak, amire most szüksége van a Forma-1-nek.”