A Red Bull is beállt a sorba és a pénteki teszten bevetette passzív DRS rendszerét, jóllehet arról még nem döntött vélhetően, hogy azt élesben is beveti-e a szezonnyitón Melbourne-ben.
A Red Bull is beállt a sorba és a pénteki teszten bevetette passzív DRS rendszerét, jóllehet arról még nem döntött vélhetően, hogy azt élesben is beveti-e a szezonnyitón Melbourne-ben.
A tavalyi évvel ellentétben, idéntől az aktív – azaz a versenyzők által vezérelt – DRS rendszert az edzéseken és az időmérőn is csak azokon a területeken lehet majd használni, ahol a versenyen.
Mindez arra sarkallta a csapatokat, hogy egy olyan passzív rendszer fejlesszenek ki, amely a pilóta közvetlen beavatkozása nélkül segít a légellenállás csökkentésében az egyenesekben.
Mindez azonban nem egyszerű, hiszen a csapatok többsége, amely már kipróbálta saját passzív rendszerét, ezzel küzd, hogy azonos sebesség mellett deaktiválódjon az eszköz, ahol aktiválódik, máskülönben fennáll a veszélye annak, hogy a kanyarokhoz közeledve nem lesz elég leszorítóerő.
A Sauber, a Mercedes és a Lotus kísérletezett eddig a rendszerrel, azonban egyelőre úgy tűnik, hogy egyikük sem meri azt bevetni az első versenyen.
A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey már az RB9 bemutatóján elmondta, hogy „ez egy nagyon érdekes terület, amit mindenképpen fel kell fedezni, azonban nem egyszerű megfelelő működésre bírni.”