A hibrid éra kezdete 2014-től a Mercedes dominanciájáról szólt, miközben a korábban sorozatban négy bajnoki címet nyerő Red Bull sokat küszködött – főképp a Renault gyenge és megbízhatatlan motorja miatt. Bár Daniel Ricciardo a szabályozás első évében három versenyt is meg tudott nyerni, az istálló pedig másodikként zárt a konstruktőrök versenyében, elmondható, hogy komoly repedés keletkezett a Red Bull és a Renault kapcsolatában.
Ezt követően az energiaital-gyárosok még további négy idényen át használták a franciák erőforrásait, mielőtt 2019-ben Honda-motorokra váltottak. Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója ugyanakkor a minap egy interjúban felfedte, ezt megelőzően sikerült meggyőznie a Red Bull-tulajdonos Dietrich Mateschizet arról, hogy a továbbiakban a Mercedes motorjait használják – sőt, meg is állapodtak a németek akkori nem ügyvezető elnökével, Niki Laudával.
„2014-ben, amikor az új motorszabályok életbe léptek, sajnos a motorbeszállítónk nem tudott versenyképes motort készíteni” – mondta Marko az Inside Line című podcastben a Renault-val kapcsolatban.
„Elég nagy volt a rivalizálás a Mercedesszel, és a főnökünk [Mateschitz] sem volt nagy rajongójuk. Azt mondtam: ‘Figyelj, ezzel a motorral már nem tudjuk motiválni az embereket, mert mindenki tudja, hogy ezzel a motorral nem lehet nyerni.’”
„Volt egy megállapodásunk a Mercedesszel, egy kézfogásos üzlet Laudával, amit Toto [Wolff] nem támogatott, így az üzlet nem valósult meg.”
Ezt követően váltott a Red Bull Honda-motorokra, noha a japán gyártó 2015-ös visszatérése után nem tudott eredményes lenni az F1-ben. 2018-ban ugyanakkor a Toro Rosso révén az energiaital-gyárosok elkezdték felépíteni partnerségüket a japánokkal, ami aztán végül gyümölcsöző is lett.
„A Hondához fordultunk” – folytatta Marko. „A Honda abban az időszakban nem volt versenyképes a McLarennel, de volt némi belső információm arról, hogy mit terveznek, így azt mondtuk: ‘Igen, vállaljuk ezt a kockázatot.’”
„Úgy gondoltam, hogy ez nem is kockázat, mert tudtam, mennyit költöttek a próbapadokra. Komolyan gondolták.”
„Szóval megváltoztattuk a motort. Abban a pillanatban… hogy is mondta [Fernando] Alonso, F2-es szint vagy motorerő, vagy valami ilyesmi? Bátor döntés volt. Mi mindig bátor döntéseket hoztunk. Szóval egy kicsit olyan volt, hogy kockázat nélkül nincs élvezet.”