Motorcsere miatti rajtbüntetése után Verstappen a 20. helyről vágott neki az Orosz Nagydíjnak, és végül bajnoki riválisa, Lewis Hamilton mögött, a 2. helyen intette le a kockás zászló.
A holland pilóta hátránya így csupán 2 pontos az összetettben Hamiltonnal szemben, a Red Bullnál pedig természetesen nagyon elégedettek, hiszen nem számítottak arra, hogy ilyen jól sikerül majd a kármentés.
„Azt hiszem, olyan volt ez számunkra, mint egy győzelem. A 20. helyről rajtolva a 2. pozícióban célba érni… Ha ezt a hétvége előtt valaki felajánlja nekünk, a nyakába ugrottunk volna!” – mondta Horner.
„Szóval az, hogy ezt elértük, és csak 2 pontos hátrányba kerültünk a Mercedes felségterületén az egyéni bajnokságban, rendkívül biztató. Hét futammal a vége előtt még minden teljesen nyitott.”
Horner kifejtette, a versenyt megelőzően szimulációik azt mutatták, Verstappen legjobb esetben is ötödikként zár Oroszországban.
„A versenyt megelőzően az 5. hely volt az abszolút optimum” – mondta a Red Bull-főnök. „Szóval ez a 2. hely nagyszerű, mivel néhány körrel a vége előtt még úgy tűnt, hogy a 6. helyen végzünk. Max jókor kapta a hívást, hogy váltson interekre, és remekül működött számára. Szóval ez a 2. hely úgy, hogy letudtuk a motorcserét és a büntetést, több, mint amit remélhettünk ettől a hétvégétől.”
Verstappen a verseny során erős tempót tudott diktálni tiszta pályán, amikor azonban bekerült más autók mögé, ő is sokat küszködött. Horner szerint ez az oka annak is, hogy a holland képtelen volt visszavenni a pozíciót Fernando Alonsótól, aki a kerékcserék után tudta megelőzni őt.
„Azt hiszem, az első abroncsai elkezdtek kissé szemcsésedni. A valós tempója viszont – ahogy láthattuk az első etapban is – nagyon-nagyon gyors volt, ahogy tiszta volt a pálya előtte. De nagyon sokat árt, amikor más autók mögött vagyunk, főleg a nyújtott 3-as kanyarban – rengeteg energiát kezdett elvenni az első gumikból.”
„De a gumik letisztultak, ezért is tudott visszazárkózni Fernandóra. De hogy őszinte legyek, az eső a legjobbkor jött az utolsó 5 körben.”