Az ausztrál tehetség az idei F1-es átigazolási piac egy kulcsszereplője volt, miután Fernando Alonso távozása miatt az Alpine ülést szeretett volna adni neki 2023-ban. Piastri azonban visszautasította az ajánlatot, kiderült ugyanis, hogy megállapodott a McLarennel. A kusza ügynek végül a Forma-1 szerződéseket felügyelő bizottsága vetett vége azzal, hogy leszögezte, a fiatal pilóta a wokingiak színeiben debütálhat a Forma-1-ben.
Piastrinak annak idején lehetősége lett volna arra is, hogy bekerüljön a Red Bull juniorprogramjába – minderről az osztrákok F1-es csapatfőnöke beszélt.
„A Forma-4-ben és a Forma-Renault-ban az Ardennél versenyzett, és nyilván egy komoly tehetség volt. Volt egy lehetősége a Red Bullnak arra, hogy megnézze őt akkoriban, mi pedig nem éltünk ezzel, amit bánok. De amit elért a Forma-3-ban és Forma-2-ben, az fenomenális” – magyarázta Horner. „Ha most ő egy versenyző lenne nálunk, biztos, hogy le lenne láncolva jó időre.”
A fent megnevezett Arden istállót Horner alapította, Piastri pedig a brit Forma-4-ben, valamint a Forma-Renault sorozatban is itt versenyzett 2017-ben és 2018-ban. Végül a Renault akadémiájához csatlakozott 2020 elején, még mielőtt megnyerte az F3-as és F2-es bajnoki címet.