A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint a különféle motormódok alkalmazását is szabályozni kellene a Forma-1-ben, a szakembernek pedig van is ötlete erre.
A Mercedes V6-os erőforrásai már a hibrid korszak 2014-es kezdete óta dominálnak az F1-ben, a legutóbbi Ausztrál Nagydíjon pedig Lewis Hamilton 6 tizedmásodperccel szerezte meg a rajtelsőséget, miután a Q3-ban a német gyártó szokásának megfelelően feltekerte motorját.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint ahogy a versenyautókra, úgy a motormódokra is alkalmazni lehetne a parc-ferme szabályt, magyarán, hogy azokon ne változtathassanak a csapatok az időmérő kezdete után.
„Mint ahogy az autókra parc ferme-szabályok vonatkoznak, miután kigurulnak a pályára az időmérőn, talán a motormódokra is lehetne ugyanezt alkalmazni – egészen a verseny végéig attól a ponttól kezdve, hogy az időmérőn elhagyják a garázst” – mondta a szakember a Sky Sports F1 televíziónak.
„Lewis ideje a Q2 és a Q3 között jön el. Van egy motormódjuk, amit nem kell használniuk az időmérő első szakaszaiban, hiszen miért erőltetnék a motort?”
Horner hozzátette, a Red Bull továbbra is a gyengécske Renault-motor miatt szenved, ám nagyon bíznak abban, hogy a francia gyártó mihamarabb javítani tud teljesítményén.
„Elég csak megnézni a szombati végsebességeket, ahol a Renault-motoros autók a leszorítóerő-szintektől függetlenül egy csoportba tömörültek. Ez az a terület, melyen előrelépést kell tennünk.”
„Vannak fejlesztések érkezőben. Ez kétségkívül olyan dolog, amire nagyon ösztökéljük őket.”