Mint ismert, a Red Bull 2021-ben „kis mértékben” túlköltekezett a Forma-1-es bajnokság során, ezért 7 millió dolláros büntetést szabtak ki a csapatra, emellett pedig 12 hónapon át 10 százalékkal csökkentették a szélcsatornás és CFD-technológiás tesztidejének mennyiségét. A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner nemrég elárulta, a büntetés miatt idén jóval hatékonyabban kell dolgozniuk, ami egyben kiváló motivációt is jelent az F1-es istálló számára.
„Azt gondolom, ez mindenki elméjét fókuszálttá teszi, és hatékonyságra ösztönöz” – mondta a szakember a Motorsport.com kérdésére, amikor arról faggatták, a büntetés milyen hatással van a csapat életére. „Amit elveszítettünk a szélcsatornában eltölthető idővel, azt visszanyertük motivációban.”
Bár a Red Bull eddig látszólag kevésbé szenvedte meg a büntetést – főleg, ha a bahreini fölényüket nézzük –, Horner állítja, hosszú távon igenis lesznek következményei.
„Olyasvalami ez, amit egy 12 hónapos periódusra kell vetíteni, hiszen nemcsak az idei, hanem a jövő évi autóról is szó van. Azt gondolom, ami igazán pozitív dolog számunkra, hogy nincsenek alapvető problémáink, melyek forrásokat és időt emésztenének fel. Létfontosságú volt számunkra, hogy meg tudtunk birkózni ezzel a büntetéssel, és szolid kiindulási ponttal rendelkeztünk. Ebben a tekintetben a csapat nagyszerű munkát végzett.”
„Még van 8-9 hónapunk, amíg hatással lesz ránk. Mindez azt jelenti, hogy nagyon meg kell válogatnunk, hogyan fejlesztjük ezt, illetve természetesen a jövő évi autót is, és rendkívül hatékonynak kell lennünk ebben.”
Horner szerint a szélcsatornás fejlesztésekre vonatkozó szankció főleg akkor lesz majd fájdalmas a Red Bull számára, ha esetleg változnak a 2024-es évre vonatkozó technikai szabályok.
„Ez tényleg attól függ, hogy lesz-e bármiféle változás a szabályzatban. Mi stabil szabályozásra számítunk, de természetesen hátrány, hendikep az, hogy nemcsak abból fakadóan tudunk kevesebb időt eltölteni a szélcsatornában, hogy az első helyen zártuk a tavalyi bajnokságot, hanem még lejön belőle 10 százalék.”
„Szóval 15 százalékkal kevesebb idő áll rendelkezésünkre, mint a Ferrarinak, és 20 százalékkal kevesebb, mint a Mercedesnek, és így tovább. Ez jelentős különbség! Szóval számunkra minden a hatékonyságról szól, jól ki kell választanunk, mit alkalmazunk, és mit tesztelünk a szélcsatornában, és miképp fejlesztjük úgy az RB19-es, mint az RB20-as versenyautót.”