A Red Bull stratégája sejti, miért hibázott ekkorát a Ferrari a Hungaroringen - F1VILÁG.HU

A Red Bull stratégája sejti, miért hibázott ekkorát a Ferrari a Hungaroringen

HIRDETÉS
Igazán izgalmas verseny volt taktikai szempontból a múlt vasárnapi Magyar Nagydíj – ezt nyilatkozta a Red Bull győztes stratégiáját kitaláló Hannah Schmitz, aki beszélt arról is, a Ferrari miért követhetett el nagy hibát a hungaroringi verseny során.
BUDAPEST, HUNGARY - JULY 29: Hannah Schmitz, Principal Strategy Engineer at Red Bull Racing looks on prior to practice ahead of the F1 Grand Prix of Hungary at Hungaroring on July 29, 2022 in Budapest, Hungary. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

A Red Bull nem volt egyszerű helyzetben a Hungaroringen, versenyzői ugyanis kiábrándító eredményeket értek el az időmérőn: Max Verstappen a 10., Sergio Perez pedig csak a 11. helyről startolhatott, így, fel volt adva számukra a lecke a kanyargós mogyoródi versenypályán.

A körülmények ráadásul meglehetősen hűvösek voltak, így hatékony stratégiával kellett nekivágniuk a futamnak. Max Verstappen végül pazar teljesítményt nyújtva megnyerte a Magyar Nagydíjat, a futam után pedig az F1Világ kérdésére elárulta, a rajtrácsra vezető körön kénytelenek voltak kihajítani a versenyre kidolgozott stratégiát.

„A stratégiát kidobtuk az ablakon a rajtrácsra vezető körök után!” – mondta nevetve lapunknak a világbajnoki éllovas.

„Változtatgattunk rajta, aztán készítettünk egy újat, de nem gondolom úgy, hogy ez olyan nehéz feladat a csapat számára, mivel nagyon rugalmasak, és pontosan tudják, mit csinálnak. Szóval ebből a szempontból ez a verseny egy kicsit más volt.”

„De már a verseny előtt is nagyon nehéz volt jósolni, mert nem tudtuk, hogy az egész verseny alatt szitálni fog-e az eső, ami még jobban megnehezítette a gumikérdést.”

A Red Bull stratégiai főnöke, Hannah Schmitz elárulta, hosszasan egyeztettek a taktikáról a magyar verseny rajtja előtt.

„Mivel hátulról kellett rajtolnunk, az egyik „klasszikusabb” stratégia az, hogy a kemény keverékkel kezdünk, és tovább elmegyünk az első etapban, főleg azért, mert az előzés elég nehézkes Magyarországon” – mondta a szakember a Sky Sports F1 televíziónak.

„De valójában nagyon sokat beszéltünk a verseny előtt arról, hogy amennyiben a körülmények nyirkosak és nagyon hűvösek lesznek, akkor alternatív megoldásként megfontoljuk a lágy abroncsok használatát, csak azért, mert az jobb lehet ilyen körülmények között.”

„A rajtrácsra vezető körökön aztán a versenyzők elég közlékenyek voltak azzal kapcsolatban, hogy semmi tapadásuk sincs, noha már ekkor a lágy gumikon voltak. Hosszasan beszéltünk a dologról – Christiannal [Horner] is, és úgy döntöttünk, hogy lágyakra váltunk a rajthoz. Volt egy kis eső is a levegőben, szóval tényleg ez volt a jobb gumiválasztás ezekhez a körülményekhez. Amiatt aggódtunk csak, hogy tudunk-e eleget előrébb jutni az első etapban, hogy megérje, de nyilván mindkét versenyző szépen lépkedett feljebb.”

Hirdetés

„Azt gondolom, ez egy igazán izgalmas verseny volt a stratégák számára, mivel sok ’klasszikus’ stratégiát kellett alkalmaznunk, meg kell próbálnunk jól használni az elévágásokat, ami igazán izgalmas volt összehasonlítva egy egykiállásos versennyel.”

A Magyar Nagydíj sokáig a Ferrari taktikai hibájáról marad emlékezetes: Charles Leclerc autójára az olaszok a kemény keverékű gumikat tették fel a futam során, ami lényegében használhatatlan volt, a monacói pilótának ezért még egyszer ki kellett állnia a bokszba, és minden esélyét elveszítette a győzelemre. A Red Bull stratégája elárulta, mi vezethetett a Ferrari taktikai bakijához.

„Feltételezem, a Ferrarinak ezen a ponton – mivel a közepes keverékkel rajtoltak, és elhasználtak már két garnitúrát a közepes vegyületből – tényleg csak a kemény vagy a lágy abroncsok maradtak. Számukra talán ez egy nehezebb döntés volt ebben a helyzetben. Szerencsére mi a lágyakkal indultunk, és volt két garnitúra közepes keverékünk a futam további részére, és mint kiderült, ez utóbbi volt a jobb versenygumi.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Red Bull stratégája sejti, miért hibázott ekkorát a Ferrari a Hungaroringen
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes
Sainz figyelmeztet: „Tennünk kell az egykörös tempóért!”

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!