A Red Bull szerint csak átlagosan jó autójuk van - F1VILÁG.HU

A Red Bull szerint csak átlagosan jó autójuk van

HIRDETÉS
A Red Bull Forma-1-es csapatának technikai igazgatója, Pierre Wache azt mondja, nem gondolják azt, hogy olyan fantasztikus autóval rukkoltak elő a 2023-as idényre, egész egyszerűen a rivális csapatok nem végeztek kellően jó munkát.
BUDAPEST, HUNGARY - JULY 22: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB19 leaves the garage during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Hungary at Hungaroring on July 22, 2023 in Budapest, Hungary. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

Az energiaital-gyárosok elképesztő dominanciát mutattak a szezon első felében: az eddigi 12 verseny mindegyikét megnyerték, így toronymagasan vezetik a konstruktőri pontversenyt, miközben Max Verstappen óriási léptekkel halad harmadik F1-es bajnoki címe felé. A Red Bullnál viszont azt gondolják, valójában egy „átlagos” autóval rukkoltak elő 2023-ra – a szolid alapok viszont remek lehetőséget biztosítottak ahhoz, hogy következetesen jó eredményeket érjenek el.

„Átlagosan jó mindenben, ami egy jó autót eredményez. Nem nagyon jó egyetlen aspektusból. Azért gondoljuk, hogy jó, mert gyorsabb a többinél, de alapvetően azt mondanám, hogy nem végeztünk fantasztikus munkát. Jó munkát végeztünk” – mondta Pierre Wache technikai igazgató a Motorsport.com című internetes lapnak.

„Engem inkább a többiek leptek meg, akik nem végeztek annyira jó munkát. Ezért is vártunk mást a szezon elejétől kezdve. Nem szerény akarok lenni, vagy ilyesmi, de amikor azt látjuk, hogy bizonyos csapatok három verseny alatt körönként egy másodpercet tudnak javulni, az azt jelenti, hogyha jól összerakod a dolgokat, akkor tisztességes munkát tudsz végezni. Nincs szükség kétévnyi fejlesztésre.”

„Nem számítottunk erre. Arra számítottunk, hogy esetleg két csapattal, a Mercedesszel és a Ferrarival harcolunk majd a győzelmekért. Azt gondoltuk, hogy a tavalyi év végén nem volt elegendő előnyünk. És a padlólemezre vonatkozó szabályok változása, a padlóélek megemelése közelebb hozza ezeket a csapatokat.”

„És aztán a téli teljesítményveszteség is ott volt, főleg október után, a szélcsatornás idő leredukálása végett – szóval azt gondoltuk, nehéz lesz sikereket elérni. Szóval igen, meglepetésként ért minket a szezon eleje.”

Wache szerint az autójuk azért tud ennyire jó lenni, mert minden tekintetben „átlagosan jó”, miközben az ellenfelek bizonyos területeken küszködnek, több kompromisszumot kell kötniük.

„Nem gondolom azt, hogy többet tudunk, mint a többiek, egyszerűen csak jobbak vagyunk a kompromisszumok terén” – magyarázta. „Szerintem többi-kevésbé mindenki érti annak hatását, hogy a mechanikus tapadás elkezdett nagyobb lenni, mint korábban, és a merevségnek komoly szerepe van ebben. És nagyobb jelentősége van az aerodinamikai karakterisztikával való kapcsolatnak, valamint annak, hogy az autót hogyan használjuk.”

„A szabályozások miatt ráadásul kikerült néhány hasznos csillapító [interter] is, márpedig ezek még hasznosabbak lettek volna a mostani autókkal. Úgy gondolom, az, ahogy fejlesztettük az autót, jobb kompromisszumokkal szolgált számunkra. De nem azért van, mert jobban értjük a dolgokat.”

Arra a kérdésre, hogy voltak-e problémák az RB19-essel, melyeket mindenképp meg kellett oldaniuk, Wache kifejtette: „Azt gondolom, a csapat azért jó, mert realisták vagyunk. Semmit sem vehetünk biztosra a többi csapat miatt.”

Hirdetés

„Azt gondolom, ahol a gyengeségeink megmutatkoznak, azok a nagy leszorítóerőt igénylő pályák, mint Budapest és Monaco. Illetve az időmérőn, valamint a lassú tempós kanyarokban. Ezeken a területeken bizonyos csapatok jobb kompromisszummal rendelkeznek, így mindenképpen fejlődnünk kell.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Red Bull szerint csak átlagosan jó autójuk van
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes
Sainz figyelmeztet: „Tennünk kell az egykörös tempóért!”
„Sokkoló” volt a McLaren viselkedése Norris számára
Gondban a Red Bull, nem jó hátsó szárnyat vittek Vegasba Verstappenék

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!