A Red Bull Forma-1-es csapatát irányító Christian Horner szerint a korábban sorozatban négy egyéni és négy konstruktőri bajnoki címet begyűjtő istállónak jelenlegi motorpartnerével, a Renault-val van a legnagyobb esélye arra, hogy újra eredményes legyen.
A Red Bull Forma-1-es csapatát irányító Christian Horner szerint a korábban sorozatban négy egyéni és négy konstruktőri bajnoki címet begyűjtő istállónak jelenlegi motorpartnerével, a Renault-val van a legnagyobb esélye arra, hogy újra eredményes legyen.
Az osztrák csapat főképp a V6-os erőforrásokkal kapcsolatos problémák miatt meglehetősen gyengén kezdte az idei szezont: a csapat legjobb eredménye, amit el tudott érni az első négy versenyen, a hatodik hely volt, ráadásul műszaki hibák tucatjai hátráltatták.
Éppen ezért biztosra vehető, hogy a Red Bull több motort lesz kénytelen felhasználni, mint a jelenleg megengedett négy.
A Renault részéről korábban úgy nyilatkoztak, fontolóra veszik F1-es szerepvállalásukat, Horner azonban a minap úgy nyilatkozott, a partnerség mindkét fél számára kifizetődő lehet a továbbiakban is.
„Az a helyzet, hogy a legjobb esélyünk a Renault-val van – és ugyanez igaz fordítva is” – mondta a Red Bull csapatfőnöke a Forma-1 hivatalos weboldalának nyilatkozva.
„50 versenyt és 8 világbajnoki címet nyertünk közösen – szóval a frusztráció néha kijön belőlünk. A Renault-nak ugyanannyira érdeke, mint nekünk, hogy mihamarabb megoldódjanak a jelenlegi problémák.”
A gárda ausztrál versenyzője, Daniel Ricciardo a soron következő, spanyolországi hétvégén idei negyedik motorját használja majd fel, ezzel gyakorlatilag kijelenthető, a Red Bull nem kerülheti el a motorcsere miatti büntetést idén.
„Nagyon frusztráló a helyzet. Teljesen nyilvánvaló, hogy több mint négy motort fogunk felhasználni. Három versenyen hármat elhasználtunk már, szóval annak az esélye, hogy a négyes határon belül maradunk, gyakorlatilag nulla.”
„A csapatok Malajziában egyhangúlag megállapodtak abban, hogy felhasználhatunk egy ötödik motort is, de a motorbüntetés másokat is érinteni fog, nem csak bennünket.”
„Nekünk az lenne a jó, ha a felhasználható motorok számát hétre, nyolcra, vagy kilencre emelnék. De sajnos ezek a szabályok, és nem állunk valami jól jelen pillanatban. Remélhetőleg a regulák a jövőben jóval reálisabbak lesznek.”