Mély gödörbe csúszott bele a Red Bull, amelyből nem biztos, hogy lesz gyors kiút – legalábbis ez a kép kezd kirajzolódni a Forma-1-es Olasz Nagydíj hétvégéjén, amelynek szombati napján a címvédő istálló csúnyán kikapott az élmezőnytől. A rendkívül kiélezett kvalifikáció első két etapján még versenyképesnek tűnt a csapat, Verstappen a Q2-ben a pole-pozíciós Lando Norrisnál is jobb időt autózott, a Q3-ba azonban minden szétesett: a holland pilóta hét tizedmásodperces hátránnyal a hetedik helyen zárt közvetlenül csapattársa, Perez előtt. Christian Horner csapatfőnök elismerte, egyelőre azt sem tudják, pontosan mi áll a visszaesés mögött.
„Egyszerűen nem értjük. Használt gumikon 1:19,6-ot mentünk, aztán két új szetten nem tudtunk 1:20,0 alá menni. Valamilyen mélyen húzódó problémánk van, az egyensúllyal [Verstappen autóján] nincs rendben valami. Meg kell értenünk, ez miért történik, és hogyan lehettünk gyorsabbak használt abroncsokon. A Q2 nem nézett ki rosszul. Úgy értem, a Max által jelentett probléma fennállt, de a Q3 volt az igazi ballépés. A többiek tudtak javulni új abroncsokon, mi pedig mérföldekre voltunk tőlük.”
A Red Bull már a múlt hétvégi Holland Nagydíjon is az egyensúlyprobléma megoldásán dolgozott. A Holland Nagydíjon Verstappen és Perez eltérő padlólemezekkel tesztelt, de a problémát egyelőre így sem sikerült megérteniük.
„Visszahoztunk egy régebbi specifikációt, hogy megnézzük, azzal is jelentkezik-e a probléma, de az a helyzet, hogy ezek a karakterisztikák már év eleje óta fennállnak. Rendkívül sok adatot gyűjtöttünk, de sok elemzés vár még ránk, és gyorsan kell dolgoznunk. Látható, hogy a McLaren az utóbbi néhány fordulón mennyit fejlődött, és most már a Mercedes és a Ferrari is előttünk jár.”
„Valami nyilvánvalóan nem működik az autón, ezt próbáljuk most visszafejteni. Először is meg kell értenünk a problémát, aztán megoldást kell találnunk, amit végül pályára viszünk” – tette hozzá.