Ahogy arra számítani is lehetett, a Renault hivatalosan is megerősítette, hogy a jövő hétvégén megrendezésre kerülő Belga Nagydíjon élesben is beveti legújabb és egyben idei utolsó nagyobb fejlesztését, az F-csatornát.
Ahogy arra számítani is lehetett, a Renault hivatalosan is megerősítette, hogy a jövő hétvégén megrendezésre kerülő Belga Nagydíjon élesben is beveti legújabb és egyben idei utolsó nagyobb fejlesztését, az F-csatornát.
Az élcsapatok közül egyedül a Renault nem használta eddig az F-csatornát, ami azt a célt hivatott szolgálni, hogy a légáramlatok módosításával, csökkentse a hátsó szárny légellenállását, mellyel nagyobb végsebességek érhetők el az egyenesekben.
A francia gárda hónapok óta dolgozik saját fejlesztését, és a vezetőség már júliusban jelezte, hogy a nyári szünet utánra elkészül a rendszerrel, aminek nagy hasznát veheti majd a következő két futamnak helyet adó, nagysebességű Spában, és Monzában.
Bár a kötelező kéthetes gyárleállás hátráltatta a munkát, a Renault a szélcsatornában elvégzett teszteken kapott eredmények alapján bizakodó, és úgy érzi, mind a legnagyobb rendben lesz Belgiumban.
Az Autosport úgy tudja, hogy a francia gárda úgy készül a jövő hétvégi futamra, hogy nem csak ki szeretné próbálni az új koncepciót a pénteki szabadedzéseken, hanem azt a szombati időmérőn, és a vasárnapi versenyen is használni szeretné.
Természetesen a terv változhat, amennyiben a pénteken begyűjtött adatok alapján úgy ítélik meg a mérnökök, hogy mégsem előnyös az F-csatorna használata, és a rendszeren még módosítani kell a siker érdekében.
A Renault jelenleg az ötödik helyen áll a konstruktőrök versenyében, de nem titkolt szándéka megverni a Mercedes GP-t, és a három élcsapat, a Red Bull, a McLaren, és a Ferrari mögött, a negyedik helyen végezni.