Bár a pénteki edzésnapon tartani tudta a tempót csapattársával és az eredmények is jónak mutatkoztak, a Renault szombat reggel úgy döntött, visszaállítja az elől kivezetett kipufogót Nick Heidfeld autójában a hétvége hátralévő részére.
Bár a pénteki edzésnapon tartani tudta a tempót csapattársával és az eredmények is jónak mutatkoztak, a Renault szombat reggel úgy döntött, visszaállítja az elől kivezetett kipufogót Nick Heidfeld autójában a hétvége hátralévő részére.
A mezőnyben a Renault használ egyedüliként elől kivezetett kipufogót, ami azt a célt hivatott szolgálni, hogy a meleg gázok fenéklemez alatt történő áramoltatásával még nagyobb leszorítóerőt érjen el az autó hátulján.
Igen ám, de mivel a szabályok a szezon közben megváltoztak, és a motorvezérlés terén már vannak korlátozások, az új rendszer elvesztette lényegét, és nem hogy előnyt, sokkal inkább hátrányt jelent a hagyományos, hátul kivezetett kipufogórendszerrel szemben.
A Renault már korábban jelezte, hogy keményen dolgozik azon, hogy minél előbb beépítse autóiba a hátul kivezetett, hagyományos rendszert, melynek pályatesztjét az elmúlt időben sikeresen elvégezte egy egyenes vonalú, aerodinamikai teszten Duxfordban.
Az angol színekben induló alakulat a hétvégi Német Nagydíj pénteki edzésein Heidfeldet már az új rendszerrel küldte pályára, hogy még több információt gyűjtsön arról, ám a vezetőség úgy döntött, hogy azt élesben még nem használják, mivel vannak hiányosságai.
Az egyik az, hogy egyelőre még nem teljesen szénszálas anyagból készült, így nem kevesebb, mint négy kilogrammal nehezebb, mint ideális esetben lennie kellene, ráadásul a megbízhatóságával is akadhatnak még problémák.
Annak ellenére, hogy egyelőre megtartja régi rendszerét a csapat, a Renault főnöke, Eric Boullier pozitívan nyilatkozott és úgy érzi, hogy már most sikerült előrelépést elérniük, ráadásul hamarosan érkeznek az új fejlesztések, amiktől szintén sokat remél.