A Renault-nál elismerték, egész egyszerűen túl sokáig tartott, mire azonosítani tudják azokat a motorproblémákat, melyek a 2015-ös szezon elején hátráltatták őket.
A Renault-nál elismerték, egész egyszerűen túl sokáig tartott, mire azonosítani tudják azokat a motorproblémákat, melyek a 2015-ös szezon elején hátráltatták őket.
A francia gyártó rengeteget változtatott erőforrásán az ugyancsak gyengére sikeredett 2014-es idényt követően, ám nem elég, hogy V6-os erőforrásának teljesítménye gyenge volt, a Red Bull és a Toro Rosso még a motorok megbízhatatlansága miatt is sokat szenvedett.
„Túl sokáig tartott megoldani őket” – vallotta be Remi Taffin, a Lotus pályaműveletekért felelős vezetője az Autosportnak.
„Már az első versenyre meg kellett volna oldani a problémákat, de csak a szezon ötödik futamára sikerült. A hardveren elvégzett téli változtatásoknak volt köszönhető mindez. Van egy terület, ahol sok problémánk volt, ez pedig a vezethetőség 8-9 ezres fordulaton – ez komoly gondokat okozott a téli teszteken.”
„Alapvetően azt gondoltuk, boldogulhatunk ezzel anélkül, hogy túlzottan változtatnánk a hardvermodifikáción, de végül nehezebbnek bizonyult. Talán túl optimisták voltunk a probléma minőségét illetően.”
Taffin azt mondja, tulajdonképpen helyes fejlesztési irányvonalat követtek, noha azt elismeri, hogy a hardveren való változtatás nem volt túl szerencsés lépés.
„Úgy döntöttünk, másféle hardvermechanizmussal futtatjuk a motort, ami nem volt a legjobb döntés. Végül működésre bírtuk, ami jó, hiszen sikerült javítanunk a teljesítményen. A másik problémát a dugattyúval kapcsolatban felmerült gondok jelentették az év elején, ezekre nem készültünk fel. Ez egyszerűen túl nagy elem a tervezésben, úgyhogy ez volt a kulcs.”