A Renault pályaműveletekért felelős vezetője, Remi Taffin nem zárta ki annak lehetőségét, hogy a francia vállalat engedélyt kér a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA) arra, hogy megbízhatósági okokból változtasson idei, V6-os motorján.
A Renault pályaműveletekért felelős vezetője, Remi Taffin nem zárta ki annak lehetőségét, hogy a francia vállalat engedélyt kér a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA) arra, hogy megbízhatósági okokból változtasson idei, V6-os motorján.
A Forma-1 motorgyártóinak február 28-án homologizálniuk kell idei aggregátjaikat, azokon tehát az idény során jelentős fejlesztéseket nem lehet majd elvégezni. A Sportszabályzat negyedik függeléke mindazonáltal kínál egy kiskaput a manufaktúrák számára, ha valamiféle változtatásra megbízhatósági, biztonsági, vagy költségkímélési okokból van szükség.
Bár a Renault-nál bíznak abban, sikerül megoldani azokat a problémákat, melyek az előszezon első tesztjén hátráltatták őket, Remi Taffin szerint nem kizárt, hogy az idénykezdet után élnek a szabályok által kínált lehetőséggel. Ehhez azonban a többi gyártó beleegyezésére is szükség van.
„Ha már elfogadtatunk egy motorspecifikációt, és aztán támad valamiféle megbízhatósági probléma, akkor sokkal nehezebb változtatni” – mondta a szakember.
„Viszont van egy igazságos és méltányos szabály, mely lehetővé teszi, hogy változtassunk az alkatrészeken, ha megbízhatósági problémáink vannak – tettünk így a múltban is, és szerintem a jövőben is előfordul majd.”
„Nem azt mondjuk, hogy komoly gondjaink vannak, hiszen jól sikerültek a próbapados tesztjeink, és tudjuk, hogy minden elem jól működik, csak össze kell állniuk a dolgoknak.”
Taffin kifejtette, problémáik nem olyan súlyosak, mint kívülről tűnik.
„Nehéz időszakot élünk most meg. Mindig is hangsúlyoztuk, hogy olyan komplett rendszerről van szó, hogy egy-két probléma megakadályozhat minket abban, hogy elvégezzük a kalibrációt, vagy a szoftverfejlesztéseket.”