Támogatná a motorbefagyasztás enyhítését a Forma-1-ben négy csapatot aggregátokkal ellátó Renault – mindaddig, amíg mindez nem csap át költekezési versenybe a gyártók között.
Támogatná a motorbefagyasztás enyhítését a Forma-1-ben négy csapatot aggregátokkal ellátó Renault – mindaddig, amíg mindez nem csap át költekezési versenybe a gyártók között.
A Ferrari csapatfőnöke, Marci Mattiacci tett javaslatot a csapatfőnökök belgiumi értekezletén arra, hogy enyhítsenek a motorfejlesztések befagyasztására vonatkozó szabályokon, véleménye szerint ugyanis egyáltalán nem fair, hogy egy egész idény során nem lehet javítani a teljesítményen.
A jelenlegi regulák szerint a gyártók nem változtathatnak motorjaikon a teljesítmény növelése érdekében, csupán télen van erre némi lehetőségük.
Cyril Abiteboul, a Renault nemrégiben kinevezett ügyvezetője szerint is jobb lenne, ha a csapatok idény közben is javíthatnának erőforrásaikon, ugyanakkor rámutatott arra, nem szabad, hogy a megnövekedő költségek bajba sodorják partnercsapataikat.
„Már eddig is láttam, hogy néhány csapatnak nehézségei voltak, és úgy gondolom, a legtöbb alakulat megfizeti az árát a jelenlegi szabályoknak, szóval ésszerűbbnek kell lennünk” – mondta a szakember.
„Viszont egy olyan rendszerre volna szükségünk, mely lehetővé teszi, hogy csökkenjen a teljesítménykülönbség ahelyett, hogy nő. Tudom, hogy senki sem akarja azt, hogy megnövekedjenek a költségek, de egy olyan sportról beszélünk, melynek fenntarthatónak kell lennie minden résztvevő számára.”
„Szóval enyhítenie kellene a szabályokon – addig persze, amíg az megfelelő irány a különböző gyártók számára.”