A Renault főmérnöke, James Allison megerősítette, hogy csapata az augusztus végi Belga Nagydíjon pályára viszi legújabb fejlesztését, a riválisok által már jó ideje használt F-csatornát, ami sokat dobhat az R30 teljesítményén a soron következő futamokon.
A Renault főmérnöke, James Allison megerősítette, hogy csapata az augusztus végi Belga Nagydíjon pályára viszi legújabb fejlesztését, a riválisok által már jó ideje használt F-csatornát, ami sokat dobhat az R30 teljesítményén a soron következő futamokon.
Az élcsapatok közül egyedül a Renault nem használja a McLaren által elsőként kifejlesztett rendszert, ami a hátsó szárny légellenállásának csökkentésével, a végsebesség növelését hivatott szolgálni az egyenesekben.
„Rendelkezésünkre kellene állnia Spában” – mondta a szakember. „Az elmúlt időszakban jól láthattuk, hogy egyre többen vetették be, és érezhető volt, hogy amint megfelelő működésre tudták bírni, előrelépést értek el.”
„Azonban azzal is tisztában vagyunk, hogy nem egyszerű azonnal működésre bírni a rendszer, így nagyon keményen kell dolgoznunk, hogy a következő versenyen minden rendben legyen vele, és már a kezdetektől fogva hozza azokat az eredményeket, amiket várunk tőle.”
A McLaren már a téli teszteken próbálgatta rendszerét, majd szépen sorban a többi élcsapat is kijött saját megoldásával, míg a Renault inkább azt az utat választotta, hogy az autó más területeit fejleszti, amit így utólag sem bán Allison.
„Amint megláttuk a McLaren versenygépen a rendszert a téli teszteken, tudtuk, hogy miről van szó, de az is világos volt számunkra, hogy nem lesz egyszerű lemásolnunk azt” – magyarázta a szakember.
„Mindezt az is bizonyítja, hogy a többieknek is három-négy versenyükbe telt, míg előjöttek vele, sőt egyesek még most is küszködnek. Éppen ezért mi úgy döntöttünk, hogy nem siettetjük annak bevetését, jóllehet tudtuk, hogy szükségünk lesz rá az idei évben.”
„A háttérben viszont folyamatosan ment a munka, dolgoztunk a megoldáson, és két futammal ezelőtt volt már egy első verziónk, aminek bevetésén elgondolkodtunk, de az aerodinamikai szempontból nem volt a legelőnyösebb, így végül elhalasztottuk a pályára küldését.”
„Azonban azt gondolom, hogy jobb később, mint soha.”
Bár a jövő évben tiltólistára kerül az eszköz használata, így a Renault mindössze hét futamra fejleszti új rendszerét, Allison szerint mindezt nem teszi hiába, és az eszköznek köszönhetően megelőzheti a Mercedest, és talán lehetősége lesz megszorongatni a McLarent.
A következő két nagydíjnak helyet adó versenypálya, Spa-Francorchamps és Monza is hosszú egyeneseiről híres, ahol komoly előnyt jelenthet az F-csatorna.