A Renault technikai igazgatója, James Allison elmondta, hogy csapata elégedetten tekinthet vissza az idei szezonra, mert minden eddiginél eredményesebben tudta fejleszteni autóját, ami a szezonnyitó óta nem kevesebb, mint két teljes másodpercet javult 2010-ben.
A Renault technikai igazgatója, James Allison elmondta, hogy csapata elégedetten tekinthet vissza az idei szezonra, mert minden eddiginél eredményesebben tudta fejleszteni autóját, ami a szezonnyitó óta nem kevesebb, mint két teljes másodpercet javult 2010-ben.
A francia alakulat büszke lehet magára, hiszen a tavalyi gyengélkedés után feltámadt, és bár kiváló fejlesztési programja sem volt elég ahhoz, hogy győzelmet szerezzen, Robert Kubica többször is felállhatott a dobogóra, és a tavalyi nyolcadik helyhez képest, ötödikként zárja majd a bajnokságot a konstruktőrök versenyében.
„Nem is emlékszem olyan szezonra, ami alatt ilyen mértékű fejlődést tudtunk volna elérni” – mondta Allison.
„Azt nem tudom, hogy a fejlesztések számát tekintve volt-e már ennyire eredményes szezonunk, azonban a köridő javulást tekintve, emlékeim szerint az idei a legeredményesebb szezonunk.”
„Célunk az volt, hogy a lehető legtöbbet kihozzuk az autóból, ami azt jelentette, hogy minden egyes versenyre újabb és újabb újításokkal kellett érkeznünk.”
“Amire a legbüszkébb vagyok, hogy a gyárban mennyire összefogtak az emberek, a tervezőirodától kezdve a gyártási részlegen át egészen a pályán dolgozóikig.”
„A csapat összes tagjának szerepe volt abban, hogy folyamatosan egyre jobb teljesítményt tudtunk nyújtani a versenypályán.”
A technikai vezető azt is elmondta, hogy az F-csatorna, amit csak elég későn, a szeptemberi Belga Nagydíjon vetettek be először élesben, volt a legjelentősebb újításuk, ami a legkomolyabb javulást eredményezte.
„Bár mi voltunk a legutolsó nagycsapat, amely bemutatta az F-csatornát, nagyon büszkék vagyunk arra, hogy azt már az első éles bevetésen megfelelő működésre tudtuk bírni” – magyarázta Allison.
„Spában például nem kevesebb, mint fél másodpercet hozott körönként az új fejlesztés, ami hatalmas előrelépésnek számít.”
„Az F-csatorna beépítése pedig nem volt egyszerű, ugyanis az R30-as modell nem az eszköz befogadására volt kitalálva. Éppen ezért nagyon keményen kellett dolgoznunk, hogy minden a helyére kerüljön, és eredményesen tudjuk használni azt.”