A Renault az idei szezont követően dönt arról, a Red Bull motorpartnereként folytatja-e a Forma-1-ben, vagy inkább gyári csapatot indít – de az sem kizárt, hogy hátat fordít a száguldó cirkusznak.
A Renault az idei szezont követően dönt arról, a Red Bull motorpartnereként folytatja-e a Forma-1-ben, vagy inkább gyári csapatot indít – de az sem kizárt, hogy hátat fordít a száguldó cirkusznak.
A francia vállalat jelenlegi motorbeszállítói szerződése 2016 végén jár le a Red Bullnál és a Toro Rossónál, és rengeteg spekuláció látott napvilágot azzal kapcsolatban, hogy a Renault mihez kezd eztán.
Cyril Abiteboul, a Renault Sport F1 ügyvezetője elárulta, a Red Bull a szezon végére tudni szeretné, számíthat-e rájuk 2017-ben.
„A Red Bull szeretné tudni, hogy megvan a képességünk a felzárkózáshoz, és a mi részünkről is szükség van a bizonyosságra ezzel kapcsolatban” – fogalmazott a szakember.
„De emellett a sportág, valamint ezen partnerség értékével kapcsolatban is bizonyosságot szeretnénk. De sietségre nincs okunk. Azonban el tudom képzelni, hogy lassan szeretnék tudni, mi lesz majd 2017-ben az üzemanyagtartály és a váltó között.”
„Tudom, hogy egy olyan csapatról van szó, mely már meglehetősen korán elkezd rajzolgatni. Szóval a 2015-ös év második felében már tudni akarják, mi lesz 2017-ben.”
A pletykák szerint nem kizárt, hogy a Renault gyári csapatot indít a jövőben – pletykáltak arról, hogy a Toro Rosso, a Lotus, vagy a Manor alakulatát vásárolja fel. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke pedig nemrég azt mondta, a franciák hátat fordítanak az F1-nek, ha a szabályok nem változnak.
„Momentán a legjobb, amit a saját helyzetünket érintően tehetünk, ha azt feltételezzük, hogy együtt folytatjuk – mi motorszállítóként, ők pedig a Renault partnereként” – mondta Abiteboul.
„Így lesz a legjobb esélyünk a gyors sikerre, ugyanakkor persze már dolgoznunk kell a jövőn is. Nekik és nekünk is másképp alakulhat a jövőnk, de ha nincs versenyképes motorunk, akkor nincs jövő sem.”
A szakember hozzátette, minden tőlük telhetőt megtesznek azért, hogy felzárkózzanak a domináló Mercedeshez.
„Saját csapat indítása csak akkor válik aktuális kérdéssé, ha nem tudjuk megoldani a jelenlegi helyzetet a Red Bull-lal. Üzleti szempontból teljesen más a helyzet, amikor saját csapatod van, hiszen lehet bevételed a támogatóktól, a FOM-tól, az értékesítésből, és így tovább.”
„Korábban csapatként működtünk, szóval pontosan tudjuk, mik a költségei, és azt is, hogyan kell felépíteni. Elég csak megnézni a Mercedest: ők is sokkal kevesebbet költenek a csapat működtetésére, mint a motorprojektre.”
„Hangsúlyozom, momentán nem erre fókuszálunk, hiszen elsősorban motorokat akarunk gyártani, de üzleti okai is lehetnek annak, hogy saját csapatunk legyen.”