A Renault elsőként jelentette be, hogy hibrid rendszerrel szerelt autójával vág neki az idei évnek, azonban a franciák egyelőre még csak találgatnak, hogy valóban előnyt jelent-e az eszköz használata.
A Renault elsőként jelentette be, hogy hibrid rendszerrel szerelt autójával vág neki az idei évnek, azonban a franciák egyelőre még csak találgatnak, hogy valóban előnyt jelent-e az eszköz használata.
Mindez meglepő, mert Fernando Alonso a KERS segítségével tudott a kilencedik helyről felugrani a harmadikra a rajtnál, és szintén a hibrid rendszernek köszönhette, hogy sokáig maga mögött tudta tartani nálánál gyorsabb ellenfeleit Malajziában.
A kétszeres világbajnok azonban elmondta, a szezonnyitón nem jelentett különösebb előnyt az eszköz használata, amit sokan csak azért nem használnak, mert negatív irányban befolyásolja a súlyeloszlást.
“Egyelőre nem ott vagyunk, ahol lenni szeretnénk, így változtatásra van szükség” – mondta a spanyol versenyző az El Mundo-nak. “Minél előbb ki kell elemeznünk az adatokat, hogy eldönthessük, KERS-szel, vagy anélkül versenyezzünk.”
“Malajziában megérte használni, de Ausztráliában nem tudom, hogy segített-e. Úgy kell megérkeznünk a következő futamnak helyet adó Kínába, hogy már többet tudunk az eszközről.”
Az első két versenyen a Ferrari, a McLaren, a Renault, és a BMW Sauber használta a KERS-t, utóbbi csak Nick Heidfeld autójában.