A Renault még nem mutatta meg valós erejét - F1VILÁG.HU

A Renault még nem mutatta meg valós erejét

HIRDETÉS
HIRDETÉS

A Renault vezető versenymérnöke, Alan Permane úgy gondolja, hogy csapata még erősebb lesz a jövő hétvégi Kínai Nagydíjon, miután kiválóan teljesített az elmúlt két futamon.


A Renault vezető versenymérnöke, Alan Permane úgy gondolja, hogy csapata még erősebb lesz a jövő hétvégi Kínai Nagydíjon, miután kiválóan teljesített az elmúlt két futamon.

A francia alakulat elégedett lehet az eddigi teljesítményével, ugyanis Robert Kubica révén megszerezte idei első dobogós helyezését Melbourne-ben, és az elmúlt héten is értékes pontokat szerzett Sepangban.

Permane szerint ez még nem minden, hiszen csapata tovább folytatja a fejlődést, és még jobb lesz a következő versenyen.

„Egy nagyon jó szélcsatornánk van, amit a télen felújítottunk” – mondta. „A pályán és a szélcsatornában folyó munkát jól összehangoltuk, és teljes mértékben megbízunk azokban az adatoknak, amik a szélcsatornából származnak.”

„Aerodinamikai részlegünk jobb, mint valaha, és folyamatosan fejlődünk ezen a téren. Az autó leszorító ereje szinte napról napra emelkedik, és egy újabb előrelépést érhetünk el Kínában.”

A szakember azt is elmondta, hogy a leszorító erő az, amin a leginkább javítania kell a csapatnak, mert egyelőre az tűnik az R30 gyengéjének.

„Az autó fantasztikusan bánik a gumikkal. A tavalyi évben szenvedtünk, különösen a hátsó abroncsok kopása miatt, azonban az R30 sokkal kiegyensúlyozottabb ezen a téren, ami egyfajta bónusz a tankolás betiltása miatt” – magyarázta.

„Ami viszont a gyengénket illeti, tisztában vagyunk azzal, hogy javítanunk kell az autó leszorító erején. Minden versenyre újításokkal érkezünk, és biztos vagyok abban, hogy sokat fogunk javulni ezen a területen is.”

Arra a kérdésre, hogy mit vár a jövő hétvégi Kínai Nagydíjtól, Permane kellő óvatossággal a következőket mondta: „Többé-kevésbé ugyanezt, azonban Sanghaj ellentétje lesz Sepangnak, már ami a hőmérsékletet illeti.”

Hirdetés

„Valahol 13-14 Celsius-fok körüli lesz a hőmérséklet, és ugyanazokkal a keverékekkel kell futnunk, mint Malajziában. Komoly kihívás lesz, hogy működésre bírjuk a keményebb keverékeket, különösen a hosszú egyenesei miatt.”

„Normális esetben ilyenkor megnövelnénk a leszorító erőt, hogy jobban működjenek a gumik, de itt nem tehetjük meg ezt ilyen egyszerűen, mert akkor drasztikusan csökkenne az autó végsebessége, ami nagyon fontos a kínai ringen, éppen a hosszú egyenesei miatt.”

„Melbourne-ben volt egy olyan gyanúnk, hogy az autó nem muzsikál olyan jól a hidegben, így most azon kell dolgoznunk, hogy elkerüljük az ilyen problémákat Sanghajban.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!