Azt követően, hogy a bahreini teszt első két napján több problémával is szembesült a Lotus csapata, a Renault-nál abban bíznak, az enstone-i gárda ma 60-70 kört is meg tud tenni új versenyautójával.
Azt követően, hogy a bahreini teszt első két napján több problémával is szembesült a Lotus csapata, a Renault-nál abban bíznak, az enstone-i gárda ma 60-70 kört is meg tud tenni új versenyautójával.
A Lotus kihagyta az első, jerezi gyakorlást, mivel nem készült el időben új autójával, mely így csak szerdán debütált a nagyközönség előtt.
Az eddig eltelt két tesztnap során azonban Romain Grosjean mindössze 26 kört tudott megtenni az E22-es modellel.
Remi Taffin, a Renault főmérnöke mindazonáltal meg van győződve arról, mára sikerült orvosolni a gondokat.
„Mindig nehéz 100 százalékig biztosat mondani, de azt gondolom, 99 százalékig biztosak lehetünk abban, hogy péntekre megoldjuk ezeket a problémákat” – mondta a szakember.
„Ha egy bizonyos alkatrész gondjait nem sikerül orvosolni, akkor lecseréljük egy olyanra, melyről tudjuk, hogy működni fog. Semmi okunk azt gondolni, hogy pénteken nem fogunk tudni 60-70 kört megtenni, ha azt szeretnénk.”
„Azt gondolom, minden összeáll, és nincs okunk azt feltételezni, hogy más lesz a helyzet, mint másik három partnercsapatunk esetében.”
A hírek szerint a Renault-nál a legfőbb problémát a motor szoftveres rendszere okozza, Taffin azonban bízik abban, rövid időn belül sikerül fejlődést elérni ezen a területen.
„A legfőbb különbség a szoftveres és hardveres problémák között, hogy olykor a hardveres gondokat nehéz orvosolni, hiszen meg kell találni, miből fakadnak a gondok” – mondta a Renault szakembere.
„A szoftveres hibákat könnyű kijavítani, hiszen sokkal több mindent tudunk tesztelni, és könnyebb változtatni rajta, mint a hardveren.”
A Lotus csapata egyébként ma Pastor Maldonadóval folytatja a munkát Bahreinben.