A Renault technikai igazgatója, James Allison bevallotta, hogy az előrefelé ívelő kipufogó okozta csapata vesztét az idei évben, jóllehet az elrendezéstől mindenki sokat várt a szezon előtt.
A Renault technikai igazgatója, James Allison bevallotta, hogy az előrefelé ívelő kipufogó okozta csapata vesztét az idei évben, jóllehet az elrendezéstől mindenki sokat várt a szezon előtt.
A brit színekben induló alakulat mindenkit meglepett a téli teszteken, mikor a többiektől eltérő módon, az oldalszekrény elején vezette ki kipufogóját. Az első teszteken mutatott sebesség alapján sokan azt gondolták, a Renault lehet a fekete ló idén, ami nem így lett.
„Úgy tekintek erre, mint egy bátor, ám végül elbukott kísérletre” – mondta a szakember. „Mi voltunk az egyedüli csapat, amely az elöl kivezetett kipufogóra voksolt, és mindannyian komoly reményekkel vártuk az évet, különösen a szélcsatornában látottak alapján.”
Allison azt is elárulta, hogy a kezdeti sikerek ellenére, már az első teszten tudták, hogy nem jó irányba mentek el, és igazából soha nem voltak teljesen elégedettek az R31-es kódszámra hallgató konstrukcióval.
„Az igazat megvallva, elég jól kezdtük az évet, azonban már az első teszten látszott, hogy nem generál olyan komoly leszorítóerét, mint arra számítottunk” – folytatta a szakember.
„Aztán a szezon mindenki számára nagyon nehéz volt Enstone-ban. A kezdetben sikeresnek ítélt elrendezésről hamar kiderült, hogy nagyon nehéz továbbfejleszteni és komoly hátrányai vannak a lassú kanyarokban.”
„Már alig várjuk a következő idényt, a teljesen új kipufogó szabályokkal, hogy mindannyian tiszta lapról indulhassunk.”