A vállalat komolyan mérlegeli, hogy felhagy saját fejlesztésű F1-es motorrészlegével Viry-ben, és az Alpine-t inkább ügyfélcsapattá alakítja a 2026-os új motorszabályozások bevezetése előtt. Úgy tudni, jó esély van arra, hogy az Alpine 2026-tól már a Mercedes erőforrásaival vesz részt a világbajnoki küzdelmekben.
Júliusban a Renault viry-chatilloni és enstone-i gyárainak dolgozóit tájékoztatták egy értékelő tanulmányról, amely egy „átalakítási projektet” vázolt fel a motorrészleg számára, eltávolodva a jelenlegi F1-es tevékenységektől. Ez tiltakozásokhoz vezetett mind az otthoni bázison, mind a monzai Olasz Nagydíjon. A munkavállalók úgy vélik, hogy az F1-es program esetleges megszüntetése katasztrofális lenne Franciaország technológiai szektora számára, és állítják, hogy Viry 2026-os motorprogramja sokkal ígéretesebb, mint ahogyan azt bemutatták.
Szociális és gazdasági tanácsukon keresztül a dolgozók találkozót követeltek Luca de Meóval, miután úgy érezték, hogy a felső vezetés nem hallgatja meg őket. De Meo most beleegyezett, hogy a héten találkozik a dolgozói képviselőkkel.
„Az Alpine Racing, a francia Forma-1-es csapat motorgyártójának szociális és gazdasági tanácsa (CSE) bejelentette, hogy találkozót szervezett Luca de Meóval, a Renault Csoport elnök-vezérigazgatójával 2024. szeptember 20-ára, péntekre, hogy felhívják a figyelmét a Franciaországban, a Viry-Chatillon telephelyen zajló F1-es motorfejlesztés megszűnése körüli értetlenségre, amely egyedülálló technológia Franciaországban” – áll a keddi közleményben.
„Az üzemi tanács képviselői köszönetet mondanak de Meo úrnak, hogy kedvezően reagált erre a kérésre.”
A hónap elején de Meo a Motorsport.com című internetes portálnak elmondta, hogy még nem született végleges döntés Viry sorsáról, és az igazgatótanács még nem döntött a hosszú távú stratégiáról. Belső határidőt tűztek ki szeptember 30-ra, hogy döntsenek a motorrészleg jövőbeni irányáról.
A nyár folyamán az Alpine kinevezte a Hitech-től érkező Oliver Oakes-t új F1-es csapatfőnökének, míg a korábbi Renault-csapatfőnököt, Flavio Briatorét de Meo tanácsadójaként hozták vissza, hogy megpróbálja megfordítani az Alpine szerencséjét.
Ha megerősítik, a döntés, hogy feladják az F1-es motorokat, egy 47 éves korszak végét jelentené a Renault-motorok számára a Forma-1-ben. 1979 óta a részvételük 178 nagydíjgyőzelmet eredményezett – ebből kilencet a TAG Heuer név alatt –, saját gyári alakulatuk mellett olyan csapatokat motorokkal ellátva, mint a Williams, a Benetton és a Red Bull.