A Renault technikai igazgatója, Bob Bell szerint a múlt heti tesztprogramon először bemutatott újításokkal, eredményesebbek lehetnek a hétvégi Spanyol Nagydíjon, még akkor is, ha azt Fernando Alonso nem is így gondolja.
A Renault technikai igazgatója, Bob Bell szerint a múlt heti tesztprogramon először bemutatott újításokkal, eredményesebbek lehetnek a hétvégi Spanyol Nagydíjon, még akkor is, ha azt Fernando Alonso nem is így gondolja.
A francia gárda számos újítással érkezett meg Barcelonába, többek között egy továbbfejlesztett aerodinamikai csomaggal, egy módosított felfüggesztéssel, és apróbb változtatásokkal.
Annak ellenére, hogy Alonso a múlt héten elmondta, az újítások nem javítottak annyit az R28-as teljesítményén, hogy fel tudják venni majd a harcot ellenfeleikkel, és ismét visszatérhessenek az élre, Bell sokkal optimistábban nyilatkozott a múlt heti tesztprogramot követően.
“Biztosak vagyunk abban, hogy azok az újítások, amelyek felkerültek autóinkra, mindenképpen előnyt jelentenek majd számunkra” – mondta a szakember. “Továbbá azt is reméljük, hogy az autó vezethetősége is javulni fog, ami nagyobb önbizalmat ad majd versenyzőinknek, különösen a fékzónákban.”
“Úgy gondolom, hogy pozitívan várhatjuk a hétvégi futamot, mert mindenképpen sikerült javítanunk a csomagon, ami az időeredményekben is meg fog majd mutatkozni. Néhány tizeddel biztosan gyorsabbak leszünk majd körönként. Azonban óvatosnak kell lennünk, mert a többi csapat sem tétlenkedett, és komoly újításokkal érkezet Barcelonába. Bízunk benne, hogy nagyobb előrelépést sikerült elérnünk, mint a többieknek.”
Bell azt is elmondta, hogy az újítások mind a gyors, mind a lassú íveken előrelépést jelentenek.
“Már van egy elég letisztult képünk arról, hogy hol is állunk valójában a teljesítmény terén” – folytatta a Renault technikai igazgatója. “Tisztában vagyunk azzal, hogy rengeteg időt vesztünk a gyors íveken, mert nincs meg az autó megfelelő tapadása, ami az aerodinamikai csomag gyengeségének számlájára írható. Éppen ezért ezen a területen kellett a legtöbbet javulnunk, és erre is koncentráltunk.”
“Ehhez hasonlóan a lassú íveken is vesztettünk időt, ahol a mechanikai tapadásnak van nagyobb szerepe. Az új felfüggesztéssel viszont úgy tűnik, sikerült orvosolnunk ezt a problémát. A motorerő terén is van némi lemaradásunk az egyenesekben, azonban a motorfejlesztések befagyasztása miatt ezzel nem sokat tudunk kezdeni” – tette hozzá Bell.