Bár még csak egy napja téma, máris óriási az érdeklődés a rivális széria iránt, és úgy tűnik, a nyolc nagycsapat mellett mások is rajthoz állhatnak majd a következő idényben a FOTA igazgatása alatt álló bajnoki sorozatban.
Bár még csak egy napja téma, máris óriási az érdeklődés a rivális széria iránt, és úgy tűnik, a nyolc nagycsapat mellett mások is rajthoz állhatnak majd a következő idényben a FOTA igazgatása alatt álló bajnoki sorozatban.
A FIA tartalék listáján szereplő csapatok ugyanis komolyan érdeklődnek a rivális széria iránt, mert ők is azon vannak, hogy a világ legjobbjai között versenyezhessenek, és ha a gyártók valóban távoznak, már nem lesz olyan nagy kihívás számukra az F1.
A Prodrive és a Campos Racing állítólag már kapcsolatba is lépett a FOTA-val, sőt az eredeti nevezését visszavonó Lola, és az N. Technology is érdeklődik az új sorozat iránt, így az sem elképzelhetetlen, hogy az FIA-nak nem lesz kivel feltöltenie a rajtrácsot a Forma-1-ben.
“Úgy gondolom, hogy nyolc csapat biztosan elég lenne, de nagyon szívesen fogadunk új, vagy már meglévő csapatokat, és valóban elég sok érdeklődést kaptunk az elmúlt időben, azoktól a csapatoktól is, akiket említett” – mondta a McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh a pénteki sajtótájékoztatón.
“Véleményem szerint nagyon sokan össze szeretnék mérni erejüket a Ferrarikkal, a Red Bullokkal, a Brawnokkal, és remélhetőleg velünk is (McLaren).”
“Meglátásom szerint nem végeztek jó munkát a Forma-1-ben, hogy növeljék a létszámot, és eleget tegyenek a nézők kívánságainak, így nagyon sok lehetőségünk van, hogy mi jobban végezzük a dolgunkat, és újult energiával valami jobbat csináljunk.”
“Az utóbbi órákban rengeteg érdeklődés volt az új széria iránt, és mindent elkövetünk azért, hogy meggyőzzük őket arról, legyenek részesei az új bajnokságnak” – tette hozzá a brit szakember.
A jelenlegi csapatok közül a Force India és a Williams nevezett a jövő évre, ám előbbi már jelezte, hogy átgondolja helyzetét, míg utóbbi továbbra is kitart az FIA és a Forma-1 mellett.
Megbízható források szerint egyes csapatvezetők már meg is kezdték a mozgolódást, és több olyan pályával is kapcsolatba léptek, melyek korábban rendeztek forma-1-es versenyeket, mint Indianapolis, Montreal, és Silverstone.
A Ferrari tulajdonában van Mugello, míg Imola is készen áll fogadni az új bajnokságot az új, modernizált versenypályán, amely az elmúlt időben igencsak kihasználatlan volt.
A legnagyobb problémát egyelőre úgy tűnik, hogy a televíziós szerződések jelentik, de idővel erre is lehet megoldást találni, ha valóban nem lesz egyezség a felek között.