A rivális csapatok nem értenek egyet Fernando Alonsóval, aki közvetlenül a verseny után azt nyilatkozta, hogy a szövetség megmanipulálta a hétvégi Európa Nagydíjat, ahol nem büntette eléggé a bűnösöket.
A rivális csapatok nem értenek egyet Fernando Alonsóval, aki közvetlenül a verseny után azt nyilatkozta, hogy a szövetség megmanipulálta a hétvégi Európa Nagydíjat, ahol nem büntette eléggé a bűnösöket.
A Ferrari spanyol pilótájánál az verte ki a biztosítékot, hogy a rajt után közvetlenül előtte haladó Lewis Hamilton egyetlen pozíciót sem veszített azzal, hogy a biztonsági autó szabálytalan megelőzéséért áthajtásos büntetést kapott az Európa Nagydíjon.
Alonso azt kifogásolta, hogy a sportfelügyelők nagyon későn hozták meg döntésüket, ami lehetővé tette ellenfele számára, hogy elegendő előnyt autózzon ki a mögötte haladókkal szemben, és visszatérhessen a második pozícióba, ahol végül be is fejezte a versenyt.
„Nem tudom, milyen büntetést kellett volna adni, azonban a biztonsági autó pályára küldése előtt méterekre voltam Hamilton mögött, ám azzal, hogy ő megelőzte a biztonsági autót, én pedig a szabályok betartásával felsorakoztam mögötte, még a büntetése ellenére is óriási előnyre tett szert” – mondta Alonso felháborodva a riportereknek Valenciában.
„Ő a második, én pedig a nyolcadik helyen végeztem. Én tiszteletben tartottam a szabályokat, ő pedig nem. Ez az én véleményem. Még soha nem láttam olyat, hogy valaki megelőzte volna a biztonsági autót.”
A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner azonban úgy gondolja, hogy bár a hétvégi események valóban rávilágítanak arra, hogy javítani lehetne a biztonsági autós szabályokon, semmi alattomos dolog nem történt a versenyen, és az FIA is helyesen járt el.
„Nem hiszem, hogy megmanipulált versenyt láthattunk volna” – mondta. „Úgy gondolom, a biztonsági autós szabályok nem játszottak a Ferrari kezére, a McLaren pedig egy picit huncut volt, de meg is kapta érte a büntetését.”
„Valóban nem került ez nekik semmibe, és nem buktak rajta, azonban ez most egyszerűen így alakult. Nem hiszem, hogy bárki is megmanipulálta volna a dolgokat. Az FIA-nak azonban meg kell vizsgálnia a biztonsági autós szabályokat a jövőre nézve.”
A Lotus technikai igazgatója, Mike Gascoyne így folytatta: „Amióta elkezdték módosítani a biztonsági autóra vonatkozó szabályokat, minden egyes változtatás után adódik valami helyzet, ennyi történhetett.”
„Charlie (Whiting, versenyigazgató) megpróbál a lehető legjobb tudása szerint dolgozni, és nagyon nincsen könnyű dolga, ahogy senkinek sincs. Szerintem ez most így alakult, nem kell mást belegondolni.”
A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh szintén nem érti Alonso dühét, mert elmondása szerint Lewis Hamilton megkapta a büntetésé, miután az FIA elvégezte a vizsgálatot, és emiatt nem is szállhatott harcba az első pozícióért.
„Nézzük csak magát az incidenst, nagyon nehéz lett volna elkerülni, minden egy hajszálon múlott” – mondta. „Az ilyen ügyek mindig a sportfelügyelők elé kerülnek, és döntés hoztak. Az én tapasztalataim alapján ez így normális, de nem kizárt, hogy Fernando más tapasztalatokkal rendelkezik.”