A Sauber istálló névadó tulajdonosa, Peter Sauber a svájci médiának adott nyilatkozatában nemrégiben elárulta, jelenleg is dolgoznak egy, a Red Bulléhoz hasonló kipufogórendszeren, melyet várhatóan a Török Nagydíjon pályára is visznek.
A Sauber istálló névadó tulajdonosa, Peter Sauber a svájci médiának adott nyilatkozatában nemrégiben elárulta, jelenleg is dolgoznak egy, a Red Bulléhoz hasonló kipufogórendszeren, melyet várhatóan a Török Nagydíjon pályára is visznek.
Míg 2009-ben a duplafedeles diffúzor, 2010-ben pedig az F-csatorna számított a Forma-1 legradikálisabb fejlesztésének, addig az idei esztendőben alighanem a kipufogórendszer az, ami a legkomolyabb fejlesztési területnek számít.
Ezt a Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn is kijelentette nemrégiben, aki szerint teljesítmény tekintetében a kipufogórendszer idén jóval innovatívabbnak tekinthető, mint a már fent említett dupla diffúzor.
Az idei szezon legnagyobb technikai innovációját a Renault alakulata vonultatta fel az előszezoni teszteken, hiszen a brit gárda az autó kipufogóját középtájon, az oldalszekrények előtt vezette ki. Ezzel szemben a Red Bull Racing alakulata továbbra is ragaszkodik saját fejlesztéséhez, miszerint a kipufogógázokat az autó diffúzorára vezetik rá.
Ez utóbbi megoldást a Williams is próbálja lemásolni, a minap pedig a Sauber alakulatánál ismerték el, már Isztambulban szeretnék pályára vinni a rendszert.
Az istálló névadó tulajdonosa, Peter Sauber mindazonáltal a svájci Blicknek nyilatkozva elárulta, csak akkor vetik azt be éles körülmények között, ha meggyőződtek annak hatékony és biztonságos működéséről.
A szakember hozzátette, arra számítanak, hogy az új kipufogórendszerrel körönként fél másodperccel gyorsulnak majd a C30-as versenygépet.