A Sauber istálló a pénteki szabadedzéseken tovább folytatja saját fejlesztésű, átdolgozott szellőző rendszere tesztelését Malajziában, miután azt nem vetette be élesben az elmúlt versenyen.
A Sauber istálló a pénteki szabadedzéseken tovább folytatja saját fejlesztésű, átdolgozott szellőző rendszere tesztelését Malajziában, miután azt nem vetette be élesben az elmúlt versenyen.
A svájci gárda elsőként másolta le a McLaren által először használt F-csatornát, amely azt a célt hivatott szolgálni, hogy a pilóta egy rés eltakarásával csökkenteni tudja a hátsó szárny légellenállását az egyenesekben, ezzel növelve az autó végsebességét.
A Sauber már a múlt hétvégi futamnak helyet adó Ausztráliában pályára vitte fejlesztését, ám mivel az nem működött tökéletesen, kiszerelt autójából a versenyre.
A csapat most abban bízik, hogy a módosított rendszer beválik, így azt az egész hétvégén használhatják Malajziában.
„Futni fogunk vele pénteken, hogy tovább folytassuk a tesztelését” – mondta a csapat spanyol pilótája, Pedro de la Rosa a riportereknek Kuala Lumpurban.
„Nem egy egyszerű rendszer, ezért sem könnyű tökéletes működésre bírni, de a csapat nagyon keményen dolgozott a bázison, hogy néhány módosítást elvégezzen rajta, amit majd holnap meglátunk.”
„Megfelelően fogunk reagálni. Ha működik, akkor rendben van, de ha nem, akkor még egy versenyt várunk annak éles bevetésével. Azonban minden erőnkkel azon vagyunk, hogy a lehető leggyorsabban bevethető állapotba hozzuk.”
De la Rosa azt is elmondta, hogy véleménye szerint sokkal ütőképesebb lesz csapata ezen a hétvégén, mint az elmúlt két versenyen volt.
„Úgy gondolom, hogy az eddigi eredmények csalódást okoztak” – mondta. „Pontokat kellett volna szereznünk, de ez nem egyszerű számunkra jelen pillanatban.”
„Az időmérőn egyelőre nem tudunk bejutni az első tízbe, így nehéz dolgunk van, és ezért is vagyok csalódott az elmúlt verseny miatt, mert hatalmas lehetőséget packáztunk el Ausztráliában.”
„Minden jól alakult, jó volt a rajt, a bajból is kimaradtunk, de végül nem tudtuk kihozni a maximumot magunkból, ami részben azért is volt, mert a kerékvetőkön megsérült a versenygépem fenéklemeze, így nem tapadt úgy, ahogy kellett volna.”
Arra a kérdésre, hogy mit gondol a Red Bull idei versenygépéről, amit sokat nevetségesen gyorsnak tartanak, a spanyol így felelt: „Úgy gondolom, hogy nekik van a legstabilabb autójuk a kanyarokban, ez tisztán látszik a belső kamerás feltételekből.”
„Hihetetlenül gyorsak a kanyarokban, azonban megfizetik ennek az árát az egyenesekben, ezért nem gondolom, hogy olyan hatalmas előnyben lennének.”
“Arról van szó, hogy egy nagyon gyors autójuk van a kanyarokban, de sebezhetőek az egyenesekben, míg a többiek más stratégiát választottak.”
„A McLaren például a leggyorsabb az egyenesekben – részben F-csatornájának köszönhetően –, de a kanyarokban lassúak, éppen ezért azt gondolom, hogy a Red Bull ugyan előnyben van, de az nem behozhatatlan.”