A Forma-1-es Csapatok Szövetsége (FOTA) krízistalálkozót hívott össze ma délelőttre a Török Nagydíj helyszínéül szolgáló Isztambul Parkban, ahova a versenyzők is hivatalosak voltak, miután egyre többen aggódnak karrierjük miatt.
A Forma-1-es Csapatok Szövetsége (FOTA) krízistalálkozót hívott össze ma délelőttre a Török Nagydíj helyszínéül szolgáló Isztambul Parkban, ahova a versenyzők is hivatalosak voltak, miután egyre többen aggódnak karrierjük miatt.
Mivel továbbra sincs egyezség a csapatok és az irányító testület között a jövő évi szabályok ügyében, bizonytalan a sport jövője, és egyelőre azt sem lehet tudni, miként fog kinézni a rajtrács 2010-ben.
A Williams és a Force India kivételével – melyek tagságát felfüggesztette a FOTA –, az összes csapat feltételesen nevezett a jövő évre, és csak akkor indítja autóit, ha a szövetség eleget tesz kéréseinek.
A versenyzők azonban egyre jobban aggódnak saját jövőjük miatt, ugyanis ha csapataik a kivonulás mellett döntenek, vagy más munkaadót keresnek, vagy pedig a gyártókkal tartanak, ám az is bizonytalan, hogy hova. A FOTA éppen ezért hívta meg a versenyzőket mai ülésére, hogy ők is tudjanak a jelenlegi helyzetről, és a jövőbeli tervekről.
A megbeszélés helyi idő szerint délelőtt 10:30-kor vette kezdetét a Toyota motorhome-jában, ahol csak a Williams, és a Force India vezetése, illetve versenyzői nem jelentek meg, mert az említett két csapat már feltételek nélkül nevezett.
A sport kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso szintén aggódik saját jövője miatt, és ismét elmondta, hogy neki sem tetszenek az FIA által javasolt szabályok.
“Egy, a GP2-höz, vagy az F3-hoz hasonló modell nem érdekli a versenyzőket, a szponzorokat, a pályákat, illetve a televíziós társaságokat. Éppen ezért azt gondolom, hogy egy olyan széria lenne, aminek igazából nincs is értelme. Meg kell néznünk, milyen lehetőségeink vannak” – mondta a spanyol pilóta az Autosportnak.
“A csapatok megtették a maximumot: neveztek a 2010-es bajnokságra. Azonban nem lehet egy év alatt 500 millióról 45 millióra csökkenteni a költségvetést. Három év alatt már lehetséges, és ez az, amit mi javaslunk. Ennél több lehetetlenség. Most a labda ismét a szövetségnél van.”
Az FIA elnöke, Max Mosley a hét elején kijelentette, hogy nem hajlandó engedni, és ha a csapatok akarnak diktálni, jobban teszik, hogy ha elkezdik előkészíteni saját szériájukat, ahol valóban ők alkothatják meg a szabályokat – úgy, ahogyan azt ők akarják.
Bár a BMW Motorsport elnöke, Mario Theissen elmondta, hogy a FOTA nem gondolkodik a saját széria útjának indításán, és célja az, hogy a szövetséggel együttműködve, megoldja a jelenlegi helyzetet, Alonso támogatásáról biztosította a csapatvezetőket, hogy ha új bajnokságot indítanak, rá biztosan számíthatnak.
“Ha a gyártók nem tudnak megállapodni, és egy párhuzamos bajnokságot indítanak, az lenne a legérdekesebb opció, mert akkor láthatnánk a technológiát, és a világ leggyorsabb autóit, pontosan egy olyan széria lenne, ahol a versenyzők lenni szereznének” – tette hozzá.