A versenyzők szinte minden évben elmondják, szeretnek Magyarországra látogatni, ebben pedig komoly szerepet játszik az, hogy az utóbbi időben rendre a nyári szünet előtti utolsó verseny a mogyoródi. Maga a pálya ugyanakkor igazán technikás, előzni sem egyszerű rajta, ettől függetlenül a versenyzők többsége szeret versenyezni rajta.
Csütörtökön, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) sajtótájékoztatóján a versenyzőket meg is kérdezték a Magyar Nagydíjról – no és persze arról, hogy milyen versenyre számítanak majd a Hungaroringen.
„Nos, úgy gondolom, mindig izgalmas Magyarországon versenyezni, legalábbis versenyzői szempontból” – fogalmazott a négyszeres világbajnok a Francia Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján. „Nehéz, mert nem egy olyan pályáról van szó, ahol túl könnyű előzni. Szerintem idén sem lesz ez másképp. Talán egy kicsit többet látunk, de úgy gondolom, még mindig nagyon nehéz lesz előzni a pálya természetéből fakadóan. De ez egy komoly kihívás. Tavaly elég meleg volt a versenyen, és arra számítok, hogy ha Európa ugyanilyen forró lesz, mint most, akkor ott is nagy lesz a hőség, és megterhelő verseny vár ránk.”
A Ferrari ifjú titánja, Charles Leclerc osztja a német pilóta véleményét: a monacói szerint hiába az új generációs versenyautók, nagyon nehéz lesz előzni a kanyargós Hungaroringen.
„Kétlem, hogy nagyon változik a helyzet Magyarországon. Azt gondolom, ezekkel az autókkal sokkal jobb követni egymást a gyors kanyarokban, de a lassú fordulókban nincs nagy különbség – márpedig Magyarországon sok a lassú kanyar. Szóval szerintem elég trükkös lesz.”
A sajtótájékoztatón ugyancsak jelen lévő Lando Norris is osztja a fenti álláspontot, a Williams kanadai versenyzője, Nicholas Latifi ugyanakkor úgy látja, ennek ellenére izgalmas verseny is kerekedhet majd Mogyoródon.
„Szerintem összességében nem fog nagyon változni a helyzet. A korábbi évekhez képest persze látjuk, hogy könnyebb követni egymást, de Magyarországon mindig nagyon nehéz volt előzni – a kérdés tehát az, hogy ez a fejlődés különbséget jelent-e majd ott? A szélárnyékhatás sem olyan erőteljes, nincs akkora energiája a DRS-nek. De mindig elég izgalmas versenyek alakulnak ott, így volt ez tavaly is, szóval majd meglátjuk.”
Guanyu Zhou, az Alfa Romeo kínai újonca hozzátette: „Versenyzünk szűkebb pályákon, olyanokon, melyeken nehezebb előzni. Szerintem a trend hasonló marad, de az idei autókkal egy kicsit könnyebb követni egymást, szóval lehet azért előzni.”
Fernando Alonso 2003-ban épp nálunk, a Hungaroringen aratta első F1-es győzelmét, így értelemszerűen szép emlékeket őriz Magyarországról.
„Ki tudja? Szerintem remek lesz ismét ellátogatni oda! A budapesti mindig egy remek pálya – korábban nagyon lassúnak számított, de szerintem már nem ez a helyzet” – mondta a spanyol. „Az elmúlt 5-6 évben láttuk, hogy minden kanyar közepes tempójú lett, és nem igazán vannak olyan fordulók, ahol szenved az autó. Szóval szerintem élvezetes lesz.”
„Idén talán egy kicsit közelebbről tudjuk követni egymást, úgyhogy talán több akciók látunk a versenyen is, mint korábban. Szóval nagyon várom már a jövő hétvégét is.”
A Mercedes hétszeres világbajnoka, Lewis Hamilton arról beszélt, imádja a magyar fővárost.
„Imádom Budapestet, nagyszerű város – elmondom minden évben! Fantasztikus város, az architektúra hihetetlen. Jók az ételek, és rengeteg a rajongó. Óriási szeretettel fogadnak ott, attól a pillanattól kezdve, hogy landolunk, és veled vannak egészen a távozásig.”