A versenyzők úgy gondolják, hogy a hétvégi futamnak helyet adó suzukai pálya biztonsága elmarad a többi helyszínétől, ám ennek ellenére mindenki nagyon kedveli a japán ringet, ugyanis annak vonalvezetése különlegesen izgalmas és élvezetes.
A versenyzők úgy gondolják, hogy a hétvégi futamnak helyet adó suzukai pálya biztonsága elmarad a többi helyszínétől, ám ennek ellenére mindenki nagyon kedveli a japán ringet, ugyanis annak vonalvezetése különlegesen izgalmas és élvezetes.
„Az ember mindig a határon van, az adrenalin magas, és a versenyzők szeretik, nagyra értékelik” – mondta Rubens Barrichello a pályáról.
„Az elmúlt időszakban elvégzett módosítások ugyan segítettek, de még mindig régimódi egy kicsit a pálya, ahol több és nagyobb bukóterek is lehetnének.”
„Kétféleképpen lehet megközelíteni a dolgot: versenyzőként úgy is fel lehet fogni, hogy egy őrült pálya, tele adrenalinnal, ezért maradniuk kell a közeli falaknak; ugyanakkor egy átlagos versenyző több aszfaltozott bukóteret szeretne látni, mert ezeken a részeken nem szoktak kicsit lenni a balesetek.”
Robert Kubica is egyetért a Williams pilótájával, ugyanis véleménye szerint sem túl magas a japán pálya biztonsága.
„Egyértelmű, hogy a biztonság tekintetében nem a legjobb Suzuka, de ez van. Mindezt észben kell tartanod, és mindent el kell követned annak érdekében, hogy a pályán maradj, mert akkor nem lesz gond” – magyarázta a Renault pilótája, aki egy esős versenytől sem tartana.
„Nem hiszem, hogy az eső nagyban megnehezítené a körözést a helyszínen. Véleményem szerint Suzuka nagyon élvezetes szárazon, mert a kanyarok óriási kihívást tartogatnak, és különösen az első szektor olyan, mint egy hullámvasút, az egymást követő kanyarokkal.”
„Ha vizes a pálya, akkor pedig sokkal lassabban megyünk, így az erőhatások kevésbé zavaróak, tehát nem gondolom, hogy egy esetleges esős körözés bárkinek is gondot jelentene.”