A forma-1-es versenyzők támogatják az FIA döntését, miszerint a hétvégi Kanadai Nagydíjon két előzési zónát is kijelölt, jóllehet a montreali ringen soha nem volt túlságosan nehéz az előzés.
A forma-1-es versenyzők támogatják az FIA döntését, miszerint a hétvégi Kanadai Nagydíjon két előzési zónát is kijelölt, jóllehet a montreali ringen soha nem volt túlságosan nehéz az előzés.
Bár egyesek úgy gondolják, hogy az FIA túl messzire ment és túlságosan megkönnyíti az előzéseket a kijelölt részen, ami a visszafordító utáni egyenes, illetve a rajt-cél egyenes.
A versenyzők azonban támogatják a szövetséget, és úgy érzik, az irányító testület jól teszi, hogy kísérletezik, hiszen a kapott eredményekből sokat tanulhat a jövőre nézve.
„Lehet azzal érvelni, hogy talán túl sok a két előzési zóna, azonban ez egy jó ötlet, már csak azért is, hogy kipróbáljuk egyszer, aztán pedig már ennek fényében lehet további döntéseket hozni a jövőben” – mondta a Renault német versenyzője, Nick Heidfeld az újságíróknak.
„Lehet, hogy soha többet nem lesz ilyen, de az is lehet, hogy marad minden a régiben. Én azt gondolom, hogy egy is elégséges lenne, de miért ne próbálhatnánk ki?”
Heikki Kovalainen a következőkkel folytatta: „Ahelyett, hogy a visszafordító lenne az legjobb hely az előzésre, mint az elmúlt években, úgy gondolom, hogy az első kanyar előtt, illetve az utolsó sikánban is láthatunk majd remek előzéseket.”
„Szerintem komoly különbség lesz az elmúlt évekhez képest. Nagyon izgat, hogy milyen lesz a két előzési zóna a két egymást követő egyenesben. Szerintem kiváló lesz. Ez egy olyan terület, amit az FIA-nak vizsgálnia kell, és én sem vagyok semmi jónak elrontója.”
„Majd meglátjuk, hogy mi fog történni, mert ez egy új dolog, senki sem érti teljesen, de ez egy remek hely arra, hogy kipróbáljuk.”
Jenson Button azonban úgy véli, hogy a két előzési zónától még nem lesz látványosabb és izgalmasabb a versenyzés.
„Nem tudom pontosan, hogy miként fog működni a két zóna ezen a pályán, hiszen az első DRS zónában könnyedén tudsz előzni, aztán a sikán után ismét használhatod a szárnyat, aminek köszönhetően még inkább el tudsz lépni a megelőzött pilótától, akinek nem lesz esélye visszatámadni” – magyarázta a McLaren brit világbajnoka, aki más helyre tette volna a két zónát, ha rajta múlott volna.