Még csak ki sem próbálták, a versenyzők máris ellenzik a jövő évben bevezetésre kerülő, az előzések megkönnyítésére szolgáló mozgatható hátsó szárnyak megjelenését, mert azoknak véleményük szerint a videojátékokban van a helyük, nem beszélve arról, hogy veszélyesek.
Még csak ki sem próbálták, a versenyzők máris ellenzik a jövő évben bevezetésre kerülő, az előzések megkönnyítésére szolgáló mozgatható hátsó szárnyak megjelenését, mert azoknak véleményük szerint a videojátékokban van a helyük, nem beszélve arról, hogy veszélyesek.
Az FIA megerősítette, hogy a jövő évtől bevezetik a mozgatható hátsó szárnyakat, amit csak a követő versenyző aktiválhat, azt is csak abban az esetben, ha már egy másodpercen belülre került az előtte haladóhoz képest.
A szövetség azt reméli ettől, hogy megnő az előzések száma a versenyeken, és azzal, hogy a követő autónak csökken a légellenállása, könnyebben előzési pozícióba kerülhet a másikkal szemben, ami fokozhatja az izgalmakat a Forma-1-ben.
A versenyzők azonban úgy érzik, hogy ha a jövő évben betiltásra kerülő dupla diffúzornak, és az F-csatornának nincsen helye a sportágban, akkor a mozgatható hátsó szárnynak sincsen.
„Szerintem ez egy kiváló dolog egy PlayStation játékban, de azt nem tudom, hogy mennyire fog jól működni a Forma-1-ben” – mondta a Red Bull Racing ausztrál versenyzője, Mark Webber a riportereknek Valenciában.
„Keményen kell dolgoznunk rajta, hogy megértsük a működését, és bizonyosságot szerezzünk arról, hogy az mindenki számára előnyös lesz, a versenyzőknek, a show-nak, a nézőknek, és nem utolsó sorban a biztonság sem sérül, ami a legfontosabb.”
„Az előzési manővereknek arról kellene szólnia, hogy nyomás alatt tartjuk a másikat, minden tehetségünket és tudásunkat kihasználjuk, és taktikusak legyünk.”
„Persze mindannyian több előzést szeretnénk, de azt akarjuk, hogy továbbra is szerepet játsszon a tehetség és a tudás az előzésekben, és nem csak arról szólna az egész, hogy megnyomunk egy gombot, mint a KERS, vagy a mozgatható hátsó szárny.”
A Renault lengyel versenyzője, Robert Kubica is osztja kollégája véleményét, és úgy érzi, hogy a mozgatható hátsó szárny nem old meg semmit.
„Ha a szárny túl nagy szögben mozoghat, azt láthatjuk majd, hogy az autók az egyenesekben előzik meg egymást, és nem hiszem, hogy abban bármiféle izgalom lenne” – mondta.
„Az állítható első szárny is azért lett bevezetve még a tavalyi évben, hogy megkönnyítse az előzéseket, és a követő autó könnyebben előzési pozícióba kerülhessen az előtte haladóval szemben, azonban láthattuk, hogy mégsem működött, így majd meglátjuk, most mi lesz.”
Jarno Trulli viszont a biztonságot emelte ki, ugyanis azt gondolja, hogy egy ilyen bonyolult hátsó szárny könnyebben meghibásodhat, különösen úgy, hogy bizonyára mindenki feszegeti majd a határokat, így szerinte nem lenne rossz ötlet, ha az FIA egységesítené azt.
„Még csak egy pillantást vetettem az új szabályokra, azonban a mozgatható hátsó szárny egy olyan dolog, amit nem igazán méltányolok” – mondta a Lotus olasz versenyzője.
„Talán lehet, hogy ez csak az én hülyeségem, és még nem beszéltem erről a mérnökökkel, de azt gondolom, hogy mindent el kell követnünk annak érdekében, hogy az elem a lehető legbiztonságosabb és legmegbízhatóbb legyen.”
„Volt már rá példa, nem is egyszer, hogy elvesztettem a hátsó szárnyamat, és ez az egyik legveszélyesebb dolog, ami történhet veled a pályán, ugyanis teljesen elveszted az irányításodat az autó felett.”
„Általában nagy sebességnél szakad le a hátsó szárny, így elkerülhetetlen, hogy a gumifalban végezd. Nem akarok aggódni amiatt, hogy esetleg elromlik a hátsó szárnyam. Az első szárny teljesen más, persze annak elvesztése is probléma, de nem olyan komoly, mint a hátsó szárnyé.”
„Természetesen mindannyian azon vagyunk, hogy élvezetesebbé és látványosabbá tegyük a versenyeket, ez tiszta sor, és ha ez segít, akkor rendben is van, de ez elég bonyolultabbnak tűnik, különösen azt tekintve, hogy milyen körülmények között használhatod.”
„Az egyedüli aggályom a hátsó szárny. Azt fogom tanácsolni az FIA-nak, hogy nekik kellene megtervezniük, és mindenkinek ugyanazt a hátsó szárnyat kellene biztosítaniuk, mert ha nem egységesítjük, akkor az meghibásodást eredményezhet, és azt egyikünk sem szeretné” – tette hozzá Trulli.