A Williams technikai igazgatója, Sam Michael elmondta, hogy új autójukban egy olyan váltó kapott helyet, amely minden eddiginél kisebb lett, és ami lehetővé teszi, hogy még szabadabban áramolhasson a levegő az autó hátsó részén, a szárny alatt.
A Williams technikai igazgatója, Sam Michael elmondta, hogy új autójukban egy olyan váltó kapott helyet, amely minden eddiginél kisebb lett, és ami lehetővé teszi, hogy még szabadabban áramolhasson a levegő az autó hátsó részén, a szárny alatt.
A grove-i bázisú alakulat egy igen agresszív fejlesztési programot követett az elmúlt időben, melynek eredménye jól látszik az FW33-as kódszámot viselő modellen, különösen annak hátulján, ami hihetetlenül kompakt lett a légáramlatok útjának javítása érdekében.
Michael elmondta, hogy csapata nagyon keményen dolgozott ezen a területen, és megpróbált elmenni a végsőkig, hiszen a dupla diffúzor betiltása miatt idén még fontosabb lesz, hogy rendezett módon áramoljon a levegő az autó hátulján a szárny hatékonyabbá tételének érdekében.
„A fő cél az volt, hogy teljesen megtisztítsuk az alsó hátsó szárny körüli területet, mert úgy gondoljuk, hogy ez a terület határozza majd meg a csapatok közti különbségeket” – magyarázta a technikai igazgató.
„Teljesen szabaddá kell tenned az alsó hátsó szárny alsó részét, így azt a döntést hoztuk, hogy megemeljük a felső lengőkart, és felső nyomtáv-rudat, hogy áttérjünk a Z-bone elrendezésre, amit előszeretettel alkalmaztak a 90-es évek elején, hogy megtisztítsuk az alsó szekciót.”
Michael továbbá azt is elmondta, hogy a légáramlatok megtisztításához elengedhetetlen volt a húzó-rudas (pull-rod) felfüggesztésre való áttérés, amit a Red Bull Racing már a 2009-es szezon eleje óta használ a Forma-1-ben.
„Teljesen mindegy, hogy az ember mit csinál a nyomó-rudas (push-rod) felfüggesztéssel, még akkor is, ha azt előre vagy hátra tolja valamennyivel, hiszen szükséged van arra, hogy minél nagyobb terhelés érkezzen az alsó hátsó szárnyra, amit a húzó-rudas (pull-rod) felfüggesztés alapból lehetővé tesz, hiszen nincs az alsó hátsó szárny útjában” – magyarázta Michael.
„A másik dolog pedig az volt, hogy megtisztítsuk az autó hátuljának közepét azzal, hogy lejjebb helyezzük a váltót. Levágtuk a felső részt, amennyire csak tudtuk, és ez a valaha gyártott legkisebb sebességváltónk.”
„Még tavaly márciusban hoztuk meg ezt a döntést, és több ezer kilométert teljesítettünk az autó hátuljával a próbapadon. Ez egy nagy lépcső a féltengely szögében, egyértelműen a legextrémebb, amit valaha is láttam.”
Michael azt is elmondta, hogy elégedett csapata dolgozóinak munkájával, és az egyetlen extrém megoldás, amit eddig látott, az a Renault-féle elöl kivezetett kipufogó illetve a Scuderia Toro Rosso dupla fenéklemeze volt.