A Williams Forma-1-es csapatának legtöbb szakembere már az istálló 2017-es versenyautóján dolgozik, noha a jövő hétvégi Magyar Nagydíjra is lesznek még újításai a patinás brit istállónak.
A Williams Forma-1-es csapatának legtöbb szakembere már az istálló 2017-es versenyautóján dolgozik, noha a jövő hétvégi Magyar Nagydíjra is lesznek még újításai a patinás brit istállónak.
A következő szezonra jelentősen módosulnak a Forma-1 technikai szabályai, ennek megfelelően pedig a csapatok már javában dolgoznak jövő évi modelljeiken.
A Williamsnél már június elején elérkeztek arra a pontra, amikor már több szakember dolgozott a 2017-es autón, mint az aktuális modellen – ezt maga Pat Symonds, az istálló technikai igazgatója árulta el.
„A nagy váltás nálunk már megtörtént egy ideje” – mondta a szakember.
„Vannak még olyan embereink, akik az idei autón dolgoznak, hiszen lesznek még fejlesztéseink. Lesz egy új padlólemezünk Magyarországon, egy új szárnyunk Monzában – szóval még sok újdonság érkezik. De igen, az embereink többsége már a jövő évi autón dolgozik.”
„Nem egy konkrét időpontban történt meg a váltás, sokkal inkább arról van szó, hogy amint a jelenlegi autóval kapcsolatos projektek a végükhöz érnek, az embereink átállnak a jövő évre. Június elején értünk el arra a pontra, amikor már több szakemberünk dolgozott a 2017-es autón, mint a 2016-oson.”
Symonds hozzátette, mivel ők jóval kevesebb szakemberrel és sokkal kevesebb pénzzel gazdálkodnak, mint a Forma-1 nagycsapatai, jóval hamarabb át kellett állniuk a 2017-es fejlesztésekre.
„Ez egy stratégiai döntés volt – ugyanakkor egy szükséges döntés is. Kiscsapat vagyunk, nem engedhetjük meg magunknak azt, hogy későre halasszuk. Az olyan csapatok, mint mi, a Force India, vagy a Toro Rosso, már korán átállnak, miközben a Ferrari, a Red Bull, a Mercedes és a McLaren több szakemberrel dolgozik, ezért sokkal tovább tud párhuzamosan két projektet futtatni.”
Bár a Williams az elmúlt 2 évben remekül szerepelt, és képes volt az élmezőny csapataival harcba szállni, idén szemmel láthatóan visszaesett a mezőnyben.
Symonds elárulta, egyre nehezebb a dolguk, hiszen a Mercedes erőforrásai már nem jelentenek akkora előnyt, mint a V6-os formula bevezetésekor. A szakember ugyanakkor bízik abban, a 2017-es új szabályok adta lehetőségeket is ki tudják majd használni.
„A motorok egyre inkább kiegyenlítődnek, szóval egyre csak nehezebb lesz a helyzetünk. Ugyanakkor a 2017-es szezon egy nagy lehetőséget is kínál. A 2013-as autónk aerodinamikailag nagyon gyenge volt, 2014-ben viszont nagyot léptünk előre az új szabályok közepette – nem látom okát annak, miért ne sikerülhetne ismét.”