A 2022-es szezonra jelentősen megváltoztak a Forma-1 szabályai, ennek megfelelően pedig a versenyautók is teljesen átalakultak. A Williams kedden, Silverstone-ban vitte pályára először FW44-es kódjelű modelljét, amivel Albon és Latifi is megtehetett néhány kört a vizes aszfalton.
Az új technikai szabályok szerint az F1-ben idén már 18 colos kerekeket kell használni, ráadásul a nem kívánatos örvények elkerülése végett az első kerekek fölé kötelezően egy szárnyelemet kell felszerelni.
A Williams versenyzői szerint emiatt kevesebbet látnak, ami főleg az utcai pályákon okozhat majd kihívásokat.
„A látás rosszabb bizonyos kanyarokban – nagyon függ attól, milyen kanyarról van szó, mennyire kell kormányozni a kanyarban, és hova irányul a tekinteted” – mondta Nicholas Latifi. „Szóval azt gondolom, ez olyasvalami, amihez mindenkinek hozzá kell szoknia. Egyértelműen vannak kanyarok, melyekben kevesebbet látunk majd, ez biztos.”
A kanadai versenyző új csapattársa, Alex Albon egytért – szerinte főleg az utcai pályákon lesznek gondban.
„Ma a lehető legrosszabb volt a helyzet: sötét, komor és vizes napunk volt Silverstone-ban. Mondjuk annyira azért nem volt szörnyű. Azt gondolom, inkább az utcai pályákon fogunk majd küszködni” – fogalmazott a fiatal pilóta.
„Monaco, Baku és Dzsidda trükkösebb lesz, a nyitott pályákon ugyanis messze ellátni előre. De a gumik, illetve a különféle deflektorok miatti holttér sokat elvesz a képből, ahogy benézünk egy kanyarban.”
„A végeredmény tehát az, hogy előrébb nézel, de az utcai pályákon, ha elmész a fal mellett, csak még több fal van, szóval sokat nem látni. Szóval szerintem nehéz lesz.”
„A harcok is nehezebbek lesznek, nehéz lesz látni, hol vagy, hol van az első szárny, hol vannak a kerekek.”