A királykategória alakulatai már gőzerővel fejlesztik jövő évi autóikat – a korai kezdésre szükség is volt, hiszen a következő idényre jelentősen átalakulnak majd a Forma-1 szabályai.
Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke elárulta, arra számít, hogy a februári nyitóteszten a csapatok többsége egy alapspecifikációjú autóval gurul majd pályára, és a második gyakorlásra, vagy az évad első versenyeire hatalmas fejlesztési csomagokkal érkeznek majd.
A királykategória alakulatai már gőzerővel fejlesztik jövő évi autóikat – a korai kezdésre szükség is volt, hiszen a következő idényre jelentősen átalakulnak majd a Forma-1 szabályai.
Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke elárulta, arra számít, hogy a februári nyitóteszten a csapatok többsége egy alapspecifikációjú autóval gurul majd pályára, és a második gyakorlásra, vagy az évad első versenyeire hatalmas fejlesztési csomagokkal érkeznek majd.
„Elérkezik egy pont, amikor már nem lehet visszatartani a fejlesztéseket, muszáj befejezni, mert nincs idő a gyártásra” – mondta a szakember, amikor arról kérdezték, a Haas csapata mikor zárja le a 2017-es tervezést.
„Azt gondolom, nagy lesz a kísértés arra, hogy egy „nullás” verzióval álljunk elő, és aztán rögtön nagy fejlesztésekkel. Szükség lesz egy „nullás” verzióra a tesztekhez, jelenleg ez a terv.”
„Most mindenki jól szervezett, és pontosan tudjuk, mennyi ideig tart elkészíteni egy első szárnyat – szóval van egy pont, amikor már elő kell állni a tervezéssel. És aztán mindenki elkezd frissítéseket tervezni.”
A szakember kifejtette, természetesen ők nem tudnak olyan komoly fejlesztésekkel előállni majd az idény során, mint a nagycsapatok.
„Van kapacitásunk, de más szinten vagyunk, mint a nagycsapatok. Mi talán elő tudunk állni egy kisebb szárnnyal, miközben a nagycsapatok komplett első- és hátsó szárnyakat állítanak elő, és új padlólemezt. Mi erre talán nem leszünk képesek.”