A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a hétvégén bejelentette, hogy aláírásra került az új Concorde Egyezmény, mellyel minden bizonnyal véget ért egy hosszas huzavona és politikai csatározás, amely beárnyékolta az idei szezon első felét a Forma-1-ben.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a hétvégén bejelentette, hogy aláírásra került az új Concorde Egyezmény, mellyel minden bizonnyal véget ért egy hosszas huzavona és politikai csatározás, amely beárnyékolta az idei szezon első felét a Forma-1-ben.
Az FIA, a kereskedelmi jogokat igazgató Bernie Ecclestone, és a forma-1-es csapatok ellátták szignójukkal azt a dokumentumot, amely magában foglalja a sport alapszabályait és működési elveit, illetve a bevételek szétosztását.
“A Motorsport Világtanács jóváhagyását követően az FIA elnöke, Max Mosley péntek este aláírta a 2009-es Concorde Egyezményt” – állt az FIA közleményében.
“A Motorsport Világtanács továbbá jóváhagyott egy kissé átdolgozott sport-, és technikai szabálycsomagot (ami 2010-től lép érvénybe), amiben az FIA és a csapatok megegyeztek, illetve amely hamarosan elérhető lesz az FIA weboldalán.”
Az új Concorde Egyezmény, amely 2012. december 31-ig érvényes, az 1998-as egyezmény egy továbbfejlesztett verziója, ami magában foglalja, hogy a döntéseket munkacsoportok és bizottságok hozzák meg, a csapatoknak szavazati joguk van, mielőtt azok még a Motorsport Világtanács elé kerülnének jóváhagyásra.
A BMW Sauber (amely a múlt héten bejelentette kivonulását) kivételével, az összes jövő évi nevezéssel rendelkező csapat aláírta a dokumentumot. A német-svájci alakulat a hírek szerint szerdáig kapott határidőt arra, hogy csatlakozva a többiekhez, aláírja az egyezményt.
Ez azonban csak abban az esetben lesz lehetséges, ha talál egy befektetőt, aki tovább tudja futtatni a csapatot. A hírek szerint Peter Sauber, aki 2005 végén adta el csapatát a BMW-nek, és a BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen közösen dolgozik azon, hogy megmentse a csapatot.
Az FIA megerősítette, hogy további költségcsökkentő intézkedésekben sikerült egyezségre jutniuk a feleknek, így ahogy arról már a Motorsport Világtanács június 24-i párizsi ülésén döntöttek, két éven belül visszatérnek az 1990-es évek eleji költségvetési szintre, melytől a szövetség biztos, stabil jövőt remél.